האם איתריום לא ייחשב כנייר ערך?

קריאה של 2 דקות

"ביטקוין ואיתריום אינם ניירות ערך"', כך הצהיר וויליאם הינדמן, ראש המחלקה הפיננסית ברשות ניירות ערך האמריקאית (SEC), בנאום שנתן בכנס שוק הון של חברת Yahoo.

האם איתריום לא ייחשב כנייר ערך?

אמנם מדובר באמרה של בכיר ולא במסמך רשמי, אך זו עדיין התפתחות חשובה, שכן הקביעה אם מטבע קריפטו הוא אכן נייר ערך עשויה להשפיע על הרגולציה שתחול עליו, התנאים למסחר בו וכמובן מחירו. הצהרתו של הינדמן מחזקת את מעמדם של המטבעות הקריפטוגרפיים והינה בעלת משמעות רבה עבור הברוקרים ופלטפורמות הסחר השונות בתחום שלא יהיו נתונים תחת הרגולציה הקפדנית של ה-SEC.

בישראל, הוקמה באוגוסט 2017 ועדה בין מחלקתית ברשות ניירות ערך לבחינת אסדרה של הנפקת מטבעות קריפטוגרפיים מבוזרים לציבור (ICO). תפקידה העיקרי של הוועדה, בראשותם של ד"ר גיתית גור גרשגורן, הכלכלנית הראשית של רשות ניירות ערך, ועו"ד מוטי ימין, מנהל מחלקת תאגידים הפורש, היה לבחון את תחולת חוק ניירות ערך על הצעות והנפקות לציבור בישראל המבוססות על רישום מבוזר של מטבעות קריפטוגרפיים.

במרץ האחרון פורסמו מסקנות הביניים של הוועדה להערות הציבור, אשר כללו פירוט של חמישה מסלולי גיוס יעודיים של מטבעות קריפטוגרפיים, וסוגיות ספציפיות הנוגעות למסגרות חוקיות אפשריות עתידיות. במסגרת ההמלצות, נקבע באופן די מבוסס כי מטבע הביטקוין נחשב לאסימון מסוג Currency, ועל כן לא עתיד להיחשב כנייר ערך.

לגבי מטבעות קריפטוגרפיים אחרים, ובעיקר אלו המבוססים על רשת האיתריום ומוצעים באמצעות ICO, טרם ניתנו קווים מנחים ברורים, אלא רק מדיניות כללית כאמור לעיל. על כן, גם הרגולטור הישראלי טרם הסדיר באופן מלא את מעמדו של האיתריום, ונותר לנו לצפות להודעתו הרשמית של ה-SEC בנושא.
 לכתבה המלאה לחץ כאן

קראו עוד באותו נושא

הישארו מעודכנים


התכנים המעניינים ביותר מעולם הקריפטו אצלך במייל

מומלץ עבורך

חדשות, כתבות ועדכוני קריפטו

בחינם אצלך במייל!​

מצטרפים >> ונשארים מעודכנים

האם איתריום לא ייחשב כנייר ערך? - Bits of Gold - Blog

סיימנו

הצטרפת לכל העדכונים

האם איתריום לא ייחשב כנייר ערך? - Bits of Gold - Blog
דילוג לתוכן