עושים צעדים ראשונים בקריפטו? כך תתנהלו נכון

קריאה של 6 דקות
Getting your Trinity Audio player ready...

התקופה האחרונה הייתה עמוסת אירועים בשוק הקריפטו. לצד התקדמות הרגולציה בישראל ובעולם לאסדרת השוק, ראינו כניסת חברות ענק כמו וולמארט וגוגל לתחום, שסימנו את המשך הקבלה של המטבעות הדיגיטליים כחלק מהכלכלה הגלובלית.

האם יש דרכים להשקיע ולסחור בקריפטו באופן נכון ובטוח יותר? התשובה היא בהחלט כן, הכל בכתבה שלפניכם.

קריסתה בנובמבר 2022 של בורסת הקריפטו FTX, אחת מהבורסות המובילות בשוק הקריפטו העולמי, חשפה בפני כל את הבעייתיות של השקעה דרך גוף שאינו מפוקח. החברה פעלה בניגוד להתחייבויותיה כלפי הלקוחות ותוך ויתור על הגנות חשובות ובסיסיות על המשקיעים, מבלי שגוף מפקח כלשהו מבצע אכיפה ושומר על האינטרסים של לקוחותיה. יש הרבה מה ללמוד מהאירוע הזה, ולכן ריכזנו עבורכם מספר דרכים להתנהלות נכונה יותר במטבעות דיגיטליים וביטקוין, במיוחד למשקיעים הישראליים.

השקעה מושכלת

הדבר החשוב ביותר לפני שנכנסים לכל תחום פיננסי, ובמיוחד לתחום הקריפטו, הוא ללמוד אותו היטב ולעשות מחקר מקדים ובלתי תלוי. מחקר כזה יכלול היכרות והבנה בסיסית של מהות המטבעות הדיגיטליים, הכרת אפשרויות ההשקעה השונות והגופים הפועלים בזירה, למידה על כל מטבע או נכס דיגיטלי אותו אתם מעוניינים לקנות, והבנה של הצעדים הנדרשים בקנייה ובמכירה, כגון העברות מהבנק ואליו, תשלום מיסים וכדומה.

עוד היבט של השקעה מושכלת הוא בחירת סכום ההשקעה. עקב אופי ההשקעה במטבעות דיגיטליים, כדאי תמיד להתחיל בהשקעת סכום קטן, כזה שאין לכם צורך מיידי בו ושאינכם צפויים להיות תלויים בו בשום שלב. אפשרות נוספת היא לפזר את רכישת המטבע באמצעות יצירת הוראת קבע לרכישה בסכום קטן מדי חודש, באופן שתנודתיות השער מחודש לחודש פחות משמעותית בטווח הארוך.

לדוגמה, בקנייה חודשית ניתן להתייחס למחיר הביטקוין כממוצע משוקלל של שער הביטקוין על פני תקופה ולא כמחיר אחד של קנייה חד פעמית, מה שיוצר בפני עצמו פיזור של ההשקעה.

מטבעות CBDC

לסחור דרך גוף מורשה ומפוקח

דרך טובה נוספת לעשות צעדים ראשונים בעולם הקריפטו היא באמצעות גופים שיש עליהם פיקוח בישראל. אחת ממטרות הרגולציה היא להגן על המשקיעים גם בתחום הקריפטו, והרגולטור בישראל עושה עוד ועוד צעדים משמעותיים לאסדרת תחום המטבעות הדיגיטליים. לאחרונה החלה רשות שוק ההון להעניק רישיונות קבועים של נותן שירותים בנכסים פיננסיים למספר חברות מתחום הקריפטו, ביניהן Bits of Gold, החברה הפעילה הראשונה שניתן לה רישיון קריפטו קבוע בישראל.

הרישיון הקבוע מוענק לחברות שעומדות בסטנדרטים הרגולטוריים בנושאים כמו ניהול סיכונים, הלבנת הון, משמורת ועוד. השקעה, קנייה ומכירה באמצעות חברה בעלת רישיון מבטיחה כי החברה נמצאת תחת פיקוח וביקורת, ולכן לקוחותיה מוגנים בשכבת בקרה נוספת שאינה קיימת בחברות שאינן בעלות רישיון (זמני או קבוע) ובחברות זרות שאינן כפופות לחוק בישראל. 

העברת כספים מהמערכת הפיננסית המסורתית ואליה

כפי שהזכרנו קודם, אחד ההיבטים של השקעה מושכלת הוא הבנת הצעדים הנדרשים בקנייה ובמכירה. 

עד לא מזמן הטילו חלק מהבנקים מגבלות על העברת כספים הקשורים למסחר בקריפטו, והתיקון ל"הוראת ניהול בנקאי תקין 411" שנכנס לאחרונה לתוקף, מסדיר את נושא העברת הכספים אל חשבון הבנק וממנו. על פי התיקון, מעתה הבנקים בישראל לא יוכלו לסרב באופן גורף לקבל כספים שהתקבלו בתמורה למכירת מטבעות קריפטו, או לסרב להעביר כספי לקוחות לצורך קניית קריפטו, מבלי לבחון כל מקרה לגופו. 

כאשר הגוף מולו מתבצעות ההעברות הוא ברוקר או בורסה מפוקחים ובעלי רישיון קריפטו, הסבירות כי הבנק יאשר את ההעברה היא גבוהה יותר. הסיבה לכך פשוטה: כמו למשקיעים, גם לבנק העבודה מול גוף מורשה בטוחה יותר.  

מאז היווסדנו ב-2013 לקחנו על עצמנו ב-Bits of Gold משימה: אנחנו מנגישים את עולם המטבעות הדיגיטליים לקהל הישראלי ומאמינים ברגולציה מוסדרת בשוק הקריפטו. מי שבוחר לבצע קנייה ומכירה של מטבעות דיגיטליים באמצעות Bits of Gold בוחר בביצוע פעולות בגוף מפוקח ובעל סטנדרט גבוה ובכך סיכוייו להיתקל בקשיים מול המערכת הבנקאית בארץ נמוכים יותר. 

עקבו אחר עדכוני הרגולטור

העברת כספים

מה עוד חשוב לדעת כשמשקיעים בקריפטו?

הגופים הממשלתיים האמונים על הגנת המשקיעים מפרסמים מדי פעם דו"חות ותקנות חדשות אשר זוכים לסיקור גם בעיתונים. מעקב אחר הפרסומים הללו עשוי לתרום לידע ולמודעות של המשקיעים, באופן שיאפשר דרכי התנהלות נכונות ואחראיות. לדוגמה, הדו"ח האחרון שפרסמה הכלכלנית הראשית במשרד האוצר, שירה גרינברג, עוסק באסדרת תחום הנכסים הדיגיטליים וכולל התייחסות להגברת האכיפה בתחום. מודעות ותשומת לב רבה יותר של משקיעים מי משווק להם, מה השירות המשווק, והאם עומדת מאחורי ההצעה חברה מפוקחת ובעלת רישיון, תאפשר קבלת החלטות מושכלת יותר.

השלם גדול מסך חלקיו

עם האירועים של החודשים האחרונים ניתן לראות את ההתבגרות של שוק הקריפטו והבנת הצורך להאיץ את הפיקוח והאכיפה. יותר פיקוח ואכיפה יובילו לניהול מקצועי ואחראי יותר של חברות הקריפטו. גם בקרב המשקיעים אנחנו רואים התבגרות והבנה שכדי להתנהל בדרך נכונה ובטוחה יותר בשוק הקריפטו, לא מספיק לאמץ רק את אחת ההמלצות שמנינו. שילוב של כלל ההמלצות יחד הוא זה שיספק את ההגנה הטובה ביותר למשקיעים. 

יש לכם שאלה או מידע נוסף שברצונכם לקבל? 

שירות הלקוחות שלנו זמין עבורכם בסיוע, הדרכה ותשובות בכל הנוגע לקניה ומכירה של מטבעות דיגיטליים. אנחנו כאן לרשותכם. 

מומלץ עבורך

חדשות, כתבות ועדכוני קריפטו

בחינם אצלך במייל!​

מצטרפים >> ונשארים מעודכנים

עושים צעדים ראשונים בקריפטו? כך תתנהלו נכון - Bits of Gold - Blog

סיימנו

הצטרפת לכל העדכונים

עושים צעדים ראשונים בקריפטו? כך תתנהלו נכון - Bits of Gold - Blog
דילוג לתוכן