באיזה מטבעות דיגיטליים אפשר להשקיע?

קריאה של 7 דקות

התנודתיות בשוק הקריפטו לאחרונה והשינויים בשווי המטבעות הדיגיטליים (או מטבעות וירטואליים) מספקים גם הזדמנות למי שרוצים להיכנס לשוק בפעם הראשונה, או מעוניינים לנצל את תנודות השערים כדי לגוון את השקעותיהם לטווח הארוך עם מטבעות דיגיטליים אלו. אם אתם מתחילים להתעניין בעולם המטבעות הדיגיטליים, ריכזנו עבורכם מידע שיעזור לכם לבחור באיזה מטבעות אפשר להשקיע ומהן הדרכים המומלצות להיכנס לעולם הקריפטו.

להאזנה לכתבה בספוטיפיי - לחצו כאן.

מטבעות דיגיטליים - מי עומד מאחוריהם ואיך הם מיוצרים?

הרעיון שעמד בבסיס המצאת הביטקוין, המטבע הדיגיטלי הראשון שנוצר בשנת 2009, היה ליצור מטבע שאינו בבעלות או שליטה של אף מדינה או בנק מרכזי, ויכול לשמש כאמצעי לסחר חליפין ללא צורך בתיווך של צד שלישי כמו בנק. ערכו של המטבע נקבע על ידי כוחות השוק, והוא נוצר על ידי "כרייה". במהלך תהליך זה, מפתחים וכורים משתמשים בכוח החישוב של המחשבים שלהם כדי לפתור בעיות מתמטיות מורכבות ומתוגמלים על כך במטבעות דיגיטליים.

מאז בא לעולם הביטקוין, פותחו אלפי מטבעות דיגיטליים, כשכמה מהשמות המוכרים ביניהם הם אית׳ריום, לייטקוין, סולנה ודוג'קוין.

האנשים העומדים מאחורי מטבעות הקריפטו הם לרוב יזמים טכנולוגיים המבקשים להשתמש בטכנולוגיית הבלוקצ'יין כדי לתת מענה לצרכים מסוגים שונים. היזמים המוכרים והמשפיעים ביותר בעולם הקריפטו צמחו לרוב בקהילת הביטקוין בשנותיה המוקדמות, וביניהם ניתן למנות את ויטליק בוטרין, מייסד אית'ריום, וצ'ארלי לי, לשעבר מהנדס תוכנה בגוגל, מייסד לייטקוין.

מסחר בקריפטו בבורסות זרות

מגוון סוגים של מטבעות דיגיטליים ונכסים

עם מגוון רחב כל כך של אלפי מטבעות דיגיטליים, אסימונים ומוצרי קריפטו, הבחירה במה להשקיע יכולה להיות מאתגרת, וכדאי להתחיל בהבנה בסיסית של סוגי המטבעות העיקריים הזמינים לרכישה. יש מטבעות תשלום, שכשמם, מטרתם לשמש אמצעי תשלום. חלק מהמטבעות הדיגיטליים משתייכים לקטגוריה זו, וביניהם גם ביטקוין ואת'ריום שאיתם ניתן לרכוש מוצרים ושירותים באתרי אונליין ועסקים שונים.

קיימים אסימונים מסוג utility tokens המונפקים לצורך מטרה ספציפית, לדוגמה: לאפשר שימוש בפלטפורמה מסוימת (כגון מטבעות לשימוש בתוך משחקי מחשב), לרכוש שירותים שונים או לקבל הטבות מהגוף שמנפיק את האסימון.

סוג נוסף של נכסי קריפטו הם ה-security tokens, המהווים גרסה דיגיטלית של ניירות ערך פיננסיים. ההנפקה של נכסים מסוג זה והשימוש בהם מפוקחים ברגולציה פיננסית בדומה לניירות הערך המסורתיים בשוק ההון.

ואי אפשר בלי להזכיר את ה-NFT, נכס דיגיטלי המייצג בעלות על יצירות ותכנים דיגיטליים שעד היום לא הייתה דרך להוכיח את מקוריותם והבעלות עליהם. 

קיימים סוגים נוספים של מטבעות, אסימונים ונכסים קריפטוגרפיים, אך אלה כאמור העיקריים והמוכרים שבהם.

מה גורם למטבעות מסוימים לבלוט ולאחרים לא?

כאשר מנפיקים מטבעות דיגיטליים חדשים, קשה לחזות את הביקוש שיהיה להם ועד כמה יהיו מוכרים. אך יש מספר היבטים המגבירים את סיכויי הצלחתם של מטבעות קריפטו מסוימים על פני אחרים. בין גורמים אלו ניתן למנות כמות מטבעות מוגבלת וסופית, בדומה לביטקוין; ביקוש, שיכול לגבור כתוצאה מכיסוי תקשורתי ועניין ציבורי, למשל כשהיזם מאחורי המטבע מוכר ובעל מוניטין, או כאשר משקיעים בעלי פרופיל ציבורי גבוה מביעים בו אמון; קלות השימוש במטבע, הקנייה והמכירה, למשל קיומה של אפליקציה ייעודית לשימוש במטבע; ו"נחיצותו" של המטבע - האם הוא פותר בעייה אמיתית למשתמשים ונותן להם ערך ייחודי?

אז איך בוחרים באיזה מטבע להשקיע?

ניתן לבחור מטבעות חדשים כשהם בשלב ההנפקה ומחירם עדיין נמוך יחסית, אך מדובר בסיכון מחושב שיש לשקול, עם יכולת מוגבלת לחזות האם המיזם יצליח להתרומם. במידה ואתם בכל זאת שוקלים לעשות זאת, נסו לבחון האם הפרויקט עונה על צורך אמיתי? האם המודל העסקי הגיוני? מי היזמים מאחורי ההנפקה ומה הניסיון שלהם? באיזה שלב של הפיתוח הם נמצאים והיכן ניתן יהיה להשתמש ולסחור במטבע? 

אם אתם מתלבטים בין מטבעות מוכרים וותיקים יותר, הנה מספר קריטריונים שעל פיהם תוכלו להשוות בין מטבעות שונים:

  • שווי שוק. כאשר מסתכלים על טבלאות המסחר עבור מטבעות דיגיטליים (למשל באתר Coinmarketcap), הם לרוב מסודרים על פי שווי השוק שלהם, מהגבוה לנמוך. מומלץ להסתכל על המטבעות המובילים, אלה שכבר צברו שווי שוק של מאות מיליוני דולרים. אם הם מדורגים בין מאה הראשונים ושומרים על מיקום דומה בטבלה לאורך מספר חודשים, זה סימן מעודד.
  • נפח מסחר יומי. בדקו מהו נפח המסחר היומי וודאו שהנפח היומי שלהם גבוה. אם זה לא המצב, כדאי לשקול לבדוק מטבעות נוספים.
  • מתעניינים וחוקרים. אספו מידע על המטבע, ובדקו האם יש סביבו קהילה שתומכת בו, מדברת עליו ומגבירה את העניין סביבו.
  • נגישות. היכן ניתן לקנות ולמכור את המטבע? האם נוח לקנות למכור ולהמיר אותו בחזרה לשקלים? יש שירות לקוחות שתוכלו ליצור עימו קשר במידת הצורך? 
איך לומדים על שוק המטבעות הדיגיטליים?
מטבעות דיגיטליים

תושבי ישראל? זה מה שכדאי לכם לקחת בחשבון

כאשר מדברים על נגישות ונוחות, יש מספר שיקולים שכדאי לישראלים להביא בחשבון בהחלטה היכן לרכוש מטבע דיגיטלי. כל נותני השירותים הפיננסיים בישראל, כולל הבנקים, חברות האשראי וחברות הקריפטו כפופים לצו איסור הלבנת הון ונדרשים לוודא שהמטבעות הדיגיטליים לא שימשו להלבנת הון או מימון טרור. מסיבה זו, קל יותר לבנקים לקבל כספים ממכירת מטבעות דיגיטליים או להעביר כספים לקניית מטבעות דיגיטליים כאשר פעולות הקנייה והמכירה מתבצעות דרך גוף ישראלי מפוקח וותיק שהם מכירים ומנוסים איתו, דוגמת Bits of Gold.

חברות הקריפטו הישראליות מציעות מסחר במספר מטבעות דיגיטליים שהן כבר בחנו ומצאו כיציבים ומוכרים יותר, ולכן בחירה באחד ממטבעות אלה ומסחר בהם דרך חברה ישראלית, תורמים לשקיפות ולמעבר חלק של הכסף מהבנקים בישראל ואליהם. 

אנחנו ב-Bits of Gold, חברת הקריפטו הותיקה בישראל, מאפשרים תמיכה ושירות בעברית, ממשק נוח ופשוט לקנייה ומכירה של מטבעות ביטקוין ואית׳ריום. דרך האתר שלנו, תוכלו לרכוש מטבעות בקלות ובנוחות בהעברה בנקאית, מזומן וגם באמצעות כרטיס אשראי ובשקלים.

מומלץ עבורך

חדשות, כתבות ועדכוני קריפטו

בחינם אצלך במייל!​

מצטרפים >> ונשארים מעודכנים

באיזה מטבעות דיגיטליים אפשר להשקיע? - Bits of Gold - Blog

סיימנו

הצטרפת לכל העדכונים

באיזה מטבעות דיגיטליים אפשר להשקיע? - Bits of Gold - Blog
דילוג לתוכן