הפיכתו של סילברגייט לבנק המוביל עבור חברות קריפטו

קריאה של 4 דקות

זה לא סוד שבנקים רבים בארץ ובעולם נוטים להערים קשיים על חברות קריפטו בכל הנוגע לפתיחת חשבון בנק. סילברגייט האמריקאי הוא בהחלט לא אחד מהם ויותר מכך, נראה שהוא מסתמן להיות קריפטו-פרינדלי במיוחד.

עבר לא מעט זמן מאז שסילברגייט רכש את הביטקוין הראשון שלו אי שם בשנת 2013.

היה זה צעד אמיץ עבור מוסד פיננסי שכן באותה תקופה בנקים נהגו להתייחס לביטקוין כאלה תרמית או סוג של הונאה או לכל הפחות סיכון לפגיעה במוניטין, אם בכלל הכירו או שמעו על המטבע. 

״קיימת חשיבות רבה לעשיית דברים בצורה נכונה. אם יש משהו לא חוקי שעובר את הפלטפורמה שלנו, זה יכול להיות הרסני עבור העסק שלנו והמערכת כולה. אנחנו שומרים ומגנים על מה שבנינו כאן.״

אלן ליין, מנכ״ל סילברגייט מספר: "כאן היו החברות שגייסו כספים ממשרדי הון סיכון. הם לא עשו שום דבר לא חוקי, הם לא עשו שום דבר לא מוסרי. ובכל זאת, הם היו צריכים להיאבק בכדי לשמור על חשבונות הבנק שלהם.

אז החלטנו לשלב את הצורך שלנו בפיקדונות יחד עם הצורך שלהם בשירותי בנקאות תקינים.״

חמש שנים מאוחר יותר, סילברגייט מסתמן להיות הבנק המוביל בארה״ב עבור סטארטאפים שמתעסקים במטבעות דיגיטליים למיניהם.

בין לקוחותיו נמצאות חברות מובילות בתחום כמו Coinbase, Kraken ו- BitFlyer.

לפי התשקיף של הבנק שנחשף לאחרונה, הוא משתף פעולה עם למעלה מ- 480 סטארטאפים המהווים 1.7 מיליארד דולר ממאזן הפיקדונות, נכון לרבעון השלישי של שנת 2018.

ליין מציין שבהתחלה, היתה נכונות לעבוד רק עם סטארטאפים בעלי מומחיות משפטית מעולם הפיננסים המסורתי והוקדשה להם עבודת ניטור יום יומית ורגולציה מלאה.

כיום, ובכדי לסייע להתגבר על ה״קריפטופוביה״ שעד היום עצרה את מרבית הקולגות של סילברגייט מלשרת את המגזר, הנהלת הבנק מזמינה את מנהלי הבורסות להיפגש ישירות עם הרגולטורים של הבנק ולשוחח.

במהלך השנים סילברגייט מיקדה את השירותים שלה וכיום היא מתעסקת בעיקר בחלפנות, עסקאות OTC ומשקיעים מוסדיים.

כדי להבדיל עצמה מבנקים אחרים, סילברגייט משתמשת ב- API (ממשק תכנות יישומים) של פלטפורמות, כך שמשקיעים מוסדיים עם חשבונות בבנק יכולים לבצע עסקאות 24/7 באופן מיידי, גם מחוץ לשעות הפעילות של הבנק.

משקיעים יכולים להנות מראש שקט, היות ובאפשרותם לקבל את כספם בפיאט ובצורה מהירה.

בלוקצ׳יין ודאטה

בימים הראשונים, סילברגייט אמנה על יצירת תהליך לניטור מתמשך שמטרתו לשייך את הפיקדונות לנתוני הבלוקצ׳יין.

גם היום, נציגים מהבנק עשויים לבצע ביקורים רבעוניים במשרדי הלקוחות בכדי לוודא שהם משתמשים בכלי הניטור העדכניים ביותר על פני נכסים מבוססי בלוקצ׳יין בנוסף לניטור יום יומי ותקשורת שוטפת.

״רצינו להיות מסוגלים לראות את שני הצדדים של העסקה בצורה השקופה ביותר, אל מול ההעברה של 50,000$ נרצה לראות דאטה על גבי הבלוקצ׳יין שהוא שווה ערך לסכום הזה.״

סילברגייט נוהגת ליישם את אותה גישה קפדנית אותה היא דורשת מהלקוחות שלה.

להשתמש בבקרה חיצונית עבור נכסים בכדי לוודא שהפקדות הפיאט תואמות לרשומות חליפין.

בתשובה לשאלה מדוע תהליך אונבורדינג בבנק הוא איטי באופן יחסי וסלקטיבי עבור לקוחות קריפטו חדשים הוא מסכם: ״קיימת חשיבות רבה לעשיית דברים בצורה נכונה.

אם יש משהו לא חוקי שעובר את הפלטפורמה שלנו, זה יכול להיות הרסני עבור העסק שלנו והמערכת כולה. אנחנו שומרים ומגנים על מה שבנינו כאן.״

קרדיט - Coindesk

* אין לראות באמור המלצה על המוצר או ייעוץ השקעות

מומלץ עבורך

חדשות, כתבות ועדכוני קריפטו

בחינם אצלך במייל!​

מצטרפים >> ונשארים מעודכנים

הפיכתו של סילברגייט לבנק המוביל עבור חברות קריפטו - Bits of Gold - Blog

סיימנו

הצטרפת לכל העדכונים

הפיכתו של סילברגייט לבנק המוביל עבור חברות קריפטו - Bits of Gold - Blog
דילוג לתוכן