כתוב בסלע: המהלך של בית ההשקעות בלאקרוק מהווה עדות חזקה לאמון בביטקוין

  • ראשי
  • פוסטים
  • כתוב בסלע: המהלך של בית ההשקעות בלאקרוק מהווה עדות חזקה לאמון בביטקוין
קריאה של 4 דקות
Getting your Trinity Audio player ready...

בית ההשקעות הגדול בעולם הגיש בקשה להקמתה של קרן סל להשקעות הצמודה למחיר הביטקוין. האם זו הסיבה לכך שמחיר המטבע עבר בסוף השבוע האחרון את ה-30,000 דולרים? כל הפרטים בכתבה הבאה:

בתחום הקריפטו אין רגע דל. אחרי הירידות בנפח המסחר שהגיעו במאי ותחילת יוני בעקבות התביעות שהוגשו נגד קוינבייס ובייננס מצד ה-SEC, המגמה שוב השתנתה, ובחדות.

ידיעה אחת דרמטית במיוחד הפכה את המגמה, והביאה את מחיר הביטקוין מעל ל-30,000 דולרים, לראשונה מאז מאי 2023 (אגב, מאז תחילת 2023 ועד לכתיבת שורות אלו, זינק הביטקוין ביותר מ-80%).

הידיעה הזאת היא שבלאקרוק, בית ההשקעות הכי גדול בעולם (מנהל למעלה מ-10 טריליון דולר של נכסים), הגיש ל-SEC בקשה להקמת ספוט ETF שתשקיע בביטקוין ישירות.

עכשיו, יש כאן כמה מונחים שצריך לבאר, כדי להבין את החשיבות של הידיעה הזאת: ראשית, ETF (קיצור של Exchange-Traded Fund) היא קרן השקעות הרשומה למסחר על ידי ה-SEC; עכשיו, כבר יש כיום ETF העוקבת אחרי חוזים עתידיים של ביטקוין, אולם החידוש כאן הוא שמדובר בקרן ספוט, קרי מוצר שבו העסקה לרכישה או למכירה של המטבע נעשית לפי השער הקיים באותו הרגע, כלומר, On the spot (גם אם הכסף עובר בפועל כמה ימים לאחר מכן).

לכן  אם הבקשה לרישום ה-ETF רשום תתקבל, משקיעים יוכלו להשקיע בביטקוין באמצעות בלאקרוק בקלות רבה, וניתן יהיה להפקיד ולמשוך את הכסף באותו היום. 

כתוב בסלע: המהלך של בית ההשקעות בלאקרוק מהווה עדות חזקה לאמון בביטקוין - Bits of Gold - Blog

מדוע אגב שער הביטקוין מגיב בעליות אף לפני שהבקשה אושרה בפועל? משום המוניטין החזק של בלאקרוק (מתוך יותר מ-550 בקשות שהגישו בבלאקרוק בכל הזמנים, רק אחת סורבה על ידי ה-SEC).

כשבית השקעות כמו בלאקרוק רוצה משהו, יש יסוד סביר להניח שהדברים יסתדרו.

בכלל, וכפי שנרחיב עוד בהמשך, עצם המעורבות של בלאקרוק, היא לכשעצמה עדות חזקה מאוד בזכות האמון בעתיד של ענף הקריפטו.

אמון המוסדיים

בנוסף לידיעה בדבר הבקשה של בלאקרוק לרישום ה-ETF, ידיעה מעניינת כמעט באותה מידה התפרסמה לאחרונה בדבר הכוונה להקים בורסת קריפטו חדשה בשם EDX.

גם כאן, מה שמעניין במיוחד בבורסה הזאת הוא היוזמים שלה: חברת השירותים הפיננסיים צ'ארלס שוואב (חברה ציבורית עם שווי של כמעט מאה מיליארד דולרים), בית ההשקעות פידליטי (המנהל בערך עשרה טריליון דולרים בשווי נכסים), וקרן הגידור סיטאדל (המנהלת 60 מיליארד דולר לפחות).

כמו במקרה של בלאקרוק, השמות הללו הם מהוותיקים, החשובים והבולטים בסקטור הפיננסי.

עצם העובדה ששמות כאלה נכנסים לביטקוין ולקריפטו, היא לכל הדעות גיים צ'יינג'ר בכל הנוגע למערכת היחסים של המערכת הפיננסית ולקריפטו.

איפה כדאי לקנות מטבע דיגיטלי? 7 טיפים לקנייה חכמה

הידיעות הללו בולטות במיוחד על רקע הפרסומים שהיו לאחרונה בעניין בייננס וקוינבייס.

הידיעות בעניין בלאקרוק ו-EDX מבשרות על משהו אחר לגמרי: כסף עצום מהמערכת הפיננסית הולך להיכנס אל תוך הקריפטו, ולהגדיל את הנזילות שלו.

השווי הכולל של ביטקוין כיום הינו פחות מ-600 מיליארד דולרים; לשם הפרופורציות, תחשבו שמדובר בערך ב-6% משווי הנכסים משווי הנכסים המנוהל של בלאקרוק. 

הליכה לצד הרגולטור

 אנחנו בביטס אוף גולד רואים את העתיד של ענף הקריפטו ברגולציה.

העובדה שגופים מוסדיים ובעלי מוניטין נכנסים להשקעות בקריפטו, מצביעה על הכיוון אליו הולך הענף, והוא אסדרה. כך או אחרת, רגולטורים ברחבי העולם נאלצים להגיב לטכנולוגיה החדשה הזאת ולאסדר את השימוש בה לטובת המשקיעים.

בסופו של דבר, האסדרה תהיה גם מה שיביא את הקריפטו עוד לקדמת הבמה וישנה את הכלכלה באמת.

הישארו מעודכנים


התכנים המעניינים ביותר מעולם הקריפטו אצלך במייל

מומלץ עבורך

חדשות, כתבות ועדכוני קריפטו

בחינם אצלך במייל!​

מצטרפים >> ונשארים מעודכנים

כתוב בסלע: המהלך של בית ההשקעות בלאקרוק מהווה עדות חזקה לאמון בביטקוין - Bits of Gold - Blog

סיימנו

הצטרפת לכל העדכונים

כתוב בסלע: המהלך של בית ההשקעות בלאקרוק מהווה עדות חזקה לאמון בביטקוין - Bits of Gold - Blog
דילוג לתוכן