טיפים של אלופים לסוף שנת המס

קריאה של 6 דקות

תכנון לגיטימי ואסטרטגי שיחסוך לנו בתשלומי המס? יש דבר כזה! ריכזנו עבורכם את כל הטיפים שיעזרו לכם להערך לקראת סוף שנת המס 2021 בצורה הטובה ביותר.

טיפים של אלופים לסוף שנת המס

שנת המס 2021 מתקרבת לסיומה וזה הזמן לבחון את השקעות הביטקוין שלנו ולראות כיצד ניתן לחסוך בעלויות.

זה נכון עבור המשקיעים בנכסי הון, נדל"ן, מניות, או מטבעות קריפטוגרפיים – מומלץ לערוך בדיקה של תיק ההשקעות, לעקוב אחר הביצועים בשנה החולפת, ולבצע תכנון לגיטימי ואסטרטגי שיחסוך לנו בתשלומי המס.

זו אמנם הייתה שנה מאתגרת - בואו נראה איך בכל זאת ניתן להרוויח ממנה.

אם רק התחלתם להשקיע בתחום או שאתם עוד רק מתלבטים, אנחנו ממליצים לקרוא קודם את המאמר הראשון שעוסק במיסוי בצורה כללית.

טיפים זה חשוב, אבל תמיד כדאי להכיר קודם כל את כללי המיסוי הבסיסים של תחום המטבעות הקריפטוגרפיים.

מהי שנת המס?

שנת המס בישראל מתחילה ב-1 בינואר של כל שנה ומסתיימת ב-31 לדצמבר של אותה שנה.

הדיווח על פעילות השקעה במטבעות קריפטוגרפיים נעשה על כל שנת מס בנפרד וכך גם מחושב הרווח או ההפסד מפעילות בתחום – בעבור כל שנת מס בנפרד. כלומר, הרווח או ההפסד מחושב בתוך אותה שנה, סוכמים את הרווחים ואת ההפסדים באותה שנה ועל התוצר עלינו לדווח לרשויות המס.

את הדיווח עצמו מגישים לרשויות המס בשנה העוקבת – ז"א, בשנת 2021 מדווחים על הפעילות שביצענו בשנת 2020. 

על כל שנה מדווחים בנפרד

מכיוון שיש לדווח על כל שנת מס בנפרד, עשויים להיווצר עיוותים מסוימים. העיוות העיקרי נובע מהעבודה שלא ניתן לקזז או להזדכות על הפסדים, רק קדימה.

זאת אומרת שאם הרווחתם בשנת 2021, את המיסים תשלמו עליהם (גם אם תפסידו, ואנו מקווים שזה לא יקרה) בשנת 2022.

עיוות זה אינו ייחודי למשקיעים במטבעות קריפטוגרפיים והוא נכון לכל סוג השקעה שתבצעו. יחד עם זאת, חשוב לזכור שיש למשקיעים בתחום אפשרות לבצע תיכנון מס לגיטימי בכדי להטיב ולהקטין את חבות המס שלהם.

הפסדים ניתן לקזז קדימה

להפסדים יש ערך כלכלי. כמו שמס הכנסה יודע לגבות מס, הוא גם יודע לתת החזרים עבור הפסדים (אל מול מס ששולם עבור רווחי הון – ביטקוין, ני"ע בבורסה, נדל"ן, אופציות של עובדים וכו').

כדי לקזז הפסדים מרווחים או לקבל החזר, הרווח או תשלום המס (אשר בגינו תוכלו לקבל החזר) צריך להתרחש באותה שנת מס או לאחר מכן. במילים אחרות, כדי לנצל הפסדים – הם צריכים להתרחש או בשנת המס של הרווח או בשנים שקדמו לרווח. 

אם יש לכם הפסדים שמימשתם ב-2021 ולא השתמשתם בהם בשביל החזרי מס/ קיזוז רווחים בשנת 2021 - תוכלו להשתמש בהם בכדי להקטין את חבות המס או אפילו לקבל החזרים בשנת 2022 או 2023 (או כל שנה עתידית אחרת).

רווחים כדאי לממש בתחילת השנה

ברגע שיש לכם רווח שנתי (הדיווח והמס מחושב בצורה שנתית) יש לשלם מס על אותה שנה. את המס עצמו תצטרכו לשלם למס הכנסה בסביבות מאי – יוני שנה הבאה.

מכיוון שאנחנו כ"כ קרובים לסוף השנה, דחייה של כמה שבועות במימוש רווחים תאפשר לכם לדחות את תשלום המס על הרווח בלפחות שנה וחצי ובינתיים להשקיע את הכסף הזה במטרה ליצור עוד רווחים (דחיית מס נחשבת ליתרון מיסוי אם נעשה בצורה לגיטימית).

בנוסף, על רווחים שתממשו ב-2021 תצטרכו לדווח ולשלם מס ללא קשר למה שיקרה בשוק בשנים הבאות.

אם שנת 2022 תסתיים בירידות בדומה לאלו שהיו בסוף שנת 2018, עשויים להיווצר לכם הפסדים בתיק ההשקעות. אם תממשו רווחים ב-2021 תצטרכו לשלם מס על רווחים של 2021 – שאולי לא כולם יהיו בפיאט (זכרו שאת המס משלמים בשקלים).

אם בשנת 2022, השוק יתקן מטה בחדות ויהיו לכם הפסדים, לא תוכלו להשתמש בהפסדים של 2022 בכדי להימנע/ להקטין את תשלום המס של 2021.

דגשים חשובים

  • החלטות עושים בהתאם להשקעות ולא בהתאם למיסוי. לא מפסידים כסף בגלל שיקולי מס. אם יש לכם פוזיציה רווחית ואתם חושבים שהיא תהפוך להפסדית – ממשו אות ההשקעה לפני שתפסידו כסף.
  • גם המרות מקריפטו לקריפטו נחשבות אירוע מס ויש להכיר ברווחים או הפסדים במועד ההמרה ולדווח עליהם לרשויות המס. לכן, ניתן לממש הפסד באלט ע"י המרה לביטקוין.
  • הפסדים/ רווחים על הנייר לא נחשבים, ז"א מטבעות שאתם מחזיקים וקניתם ביוקר ולא המרתם/ מכרתם, "לא נחשבים" כהפסד/ רווח לצורכי מס.

ממשו את זכותכם לתכנון מס לגיטימי

תכנון מס הוא דבר לגיטימי וזכותו של כל אדם שומר חוק לבצע תכנון מס, בהתאם לתנאים שנקבעו על ידי הרשות.

דעו את מצב התיק שלכם, אם עשיתם מספר פעולות המרה ולא ברור לכם אם אתם ברווח או הפסד על האחזקות שלכם – כדאי לעשות סדר לפני סוף שנת המס.

זכרו, אם לא תממשו הפסדים לפני סוף שנת המס ההפסדים האלה יוכלו להיות ממשים רק בשנה העוקבת. זה אומר שאתם בעצם מוותרים מראש על החזר מס פוטנציאלי או אפילו עשויים לשלם מיסים שניתן היה לחסוך.

בלוקסטקס מספקת למשתמשים שלה סימולטור מס המאפשר להם לקבל החלטות בנוגע לאיזה מהמטבעות שברשותם כדאי לממש עוד השנה (כאלה אשר יקטינו את חבות המס) או כאלה שעדיף לממש בתחילת שנת המס הבאה (כאלה אשר יגדילו את חבות המס).  

הכתבה נכתבה ומובאת מטעם חברת BloxTax. ביטס אוף גולד אינה אחראית לתוכן האמור ואינה מספקת שירותי יעוץ או מיסוי הכל סוג.

מומלץ עבורך

חדשות, כתבות ועדכוני קריפטו

בחינם אצלך במייל!​

מצטרפים >> ונשארים מעודכנים

טיפים של אלופים לסוף שנת המס - Bits of Gold - Blog

סיימנו

הצטרפת לכל העדכונים

טיפים של אלופים לסוף שנת המס - Bits of Gold - Blog
דילוג לתוכן