עשרת התחזיות לעולם הקריפטו בשנת 2020

קריאה של 7 דקות

2019 כבר מאחורינו. זה הזמן להסתכל אל שנת 2020 ולסקור את עשרת התחזיות שצפויות להתרחש בשנה הקרובה בתחום הבלוקצ'יין והמטבעות הדיגיטליים.

2019 היתה שנה מרתקת עבור עולם הבלוקצ׳יין והמטבעות הדיגיטליים מכל הבחינות. היינו עדים לפיתוח מוצרים תומכי מסחר בקריפטו, שיתופי פעולה חדשים בתעשייה ופרוטוקולי בלוקצ'יין רבים שיצאו לאור. גם הקונגרס האמריקאי והבנקים המרכזיים נחשפו ליתרונות שמביאים איתם הבלוקצ׳יין והמטבעות הדיגיטליים והתחילו לפזול לכיוון.

אפילו סין נכנסה למרוץ הבלוקצ׳יין במלוא העוצמה והפגינה תמיכה בנושא בפומבי. החברות הפיננסיות הגדולות ביותר בעולם כבר שמו ידן בבלוקצ׳יין ונראה שאף גוף מרכזי לא רוצה להישאר מאחור. יש לנו הרבה למה לצפות לקראת העשור החדש, הכתבה הבאה תסקור את עשרת הדברים העיקריים שעתידים לעצב את האקו סיסטם של הבלוקצ׳יין והמטבעות הדיגיטליים ב- 2020, בואו נתחיל!

עשרת התחזיות לעולם הקריפטו בשנת 2020

1. סין תשיק את מטבע הבנק המרכזי
מאז ומתמיד סין היתה פעילה במרחב הבלוקצ׳יין והמטבעות הדיגיטליים ולראייה כמה מהאקסצ׳יינג׳ים הגדולים ביותר הוקמו במדינה כמו גם כוח הכרייה הגדול ביותר שנמצא שם. כשנשיא סין הצהיר לאחרונה שבלוקצ׳יין הוא העתיד ושסין תהיה מובילה בכל הקשור לטכנולוגיה הזו, שער המטבע זינק מעלה.

כדאי להבין שהסקאלה בה פועלת סין היא אדירה, רק לאחרונה הבנק של סין השלים הנפקה של אגרות חוב פיננסיות בשווי 2.8 מיליארד דולר עבור חברות קטנות. סין שואפת להשיק את יוזמת המטבע הדיגיטלי שלה, ולפי איך שזה נראה כרגע, הוא יושק ב- 2020, גם אם בהיקף מוגבל.

2. ליברה של פייסבוק יושק באופן מוגבל
יוזמת התשלומים של פייסבוק (המטבע והארנק) שספגה מטחי אש רציניים מצד הרגולטורים בארה"ב ובאירופה התפתחה אט-אט והתרחקה מתשומת הלב התקשורתית.

הציפייה היא שהליברה אכן יושק אך באופן מצומצם בהרבה מהמצופה, הן מבחינת הפרטנרים שיקחו חלק במיזם והן מבחינת היקף הפעילות. אז כן, זו לא תהיה מסילת התשלומים המפוארת שהובטחה במקור ע״י פייסבוק, אבל כן נראה סימנים של התקדמות בשנה הקרובה.

3. ביטקוין לא יסחר בבורסה ב- 2020
ב-2019 היתה ציפייה גדולה סביב השאלה האם נציבות ניירות ערך והחליפין האמריקנית (SEC) תאשר את אחת ההגשות בעניין מסחר בביטקוין. עד כה דחתה הנציבות את כולן מאותן סיבות של יציבות פיננסית נמוכה והיותן נתונות למניפולצייה.

במובן זה, חברות כמו Elliptic, Chainalysis ו- CipherTrace מספקות כלים חיוניים וחשובים. סיבה נוספת לכך שהמסחר כנראה לא יקרה בשנה הקרובה, היא מינויו של בראד שרמן ליו"ר ועדת המשנה להגנת המשקיעים, יזמות ושוקי הון, המפקחת באופן מעשי על הנציבות ועל גורמי הרגולציה העצמית שלה כמו FINRA. ידוע ששרמן אינו תומך נלהב של ביטקוין ומטבעות דיגיטליים באופן כללי. 

עשרת התחזיות לעולם הקריפטו בשנת 2020

4. גן העדן של המטבעות היציבים
המגמה שנראתה בשנים האחרונות של שימוש בטוקנים כמנגנון קל יותר להחלפת נכסים פיננסים בבורסות מסחר בקריפטו כנראה תמשך.

יותר מזה, אנחנו עתידים לראות אימוץ נרחב של מטבעות יציבים דוגמת הטטר, רובם מגובי פיאט. גם פרויקטים כמו Fnality ופרוייקט המטבעות היציבים של הבנק J.P. Morgan כנראה יצאו לאור בעתיד הקרוב.

5. צמיחה של כלכלה מבוזרת
נכון לעכשיו, ישנם יותר מ- 290 מיליון דולר ״נעולים״ באפליקציות באקו סיסטם של הכלכלה המבוזרת. המספר הזה נובע בעיקר מהצמיחה של ה- Maker DAO ו- Dai stablecoin, אך עם זאת, המגמה של התרחבות בורסות מבוזרות, חוזי שוק ואפליקציות הלוואה ממשיכה. הנרטיב הזה של כלכלה פתוחה הוטמע גם במרחב ההון סיכון, ונראה שהטרנד הזה רק הולך ומתגבר.

איך קונים ביטקוין ואיתריום?

6. אית׳ריום 0.2 ימשיך להתפתח
הצוותים האמונים על פיתוח גרסת אית׳ריום 0.2 קיבלו את הפידבק מהקהילה שביקשה להיות מעורבת יותר או לפחות שותפה לעדכונים בתהליך הפיתוח.

כתוצאה מכך, התחזקה האמונה בקרב הקהילה שהגרסה החדשה והמשופרת של הבלוקצ׳יין של אית׳ריום אכן תצא לפועל. ואכן עד כה, נצפתה התקדמות חיובית ולפי התכנונים הנוכחיים נקבל הצצה לגרסה עוד ב- 2020. יש למה לצפות.

7. אימוץ רשת הברק (Lightning Network)
רשת הברק היא פתרון שכבה שנייה לרשת הראשית של הביטקוין, אשר אמורה לסייע בהתמודדות עם בעיית הסקלביליות בטווח הארוך.

היא משפרת באופן משמעותי את מהירות העסקה הנוכחית של ביטקוין על ידי מינוף נתונים מחוץ לרשת ומאפשרת עמלות נמוכות יותר. בשנת 2020 אנחנו עתידים לראות יותר ויותר אפליקציות, צמתים וערוצים נוצרים על גבי הרשת.

8. התרחבות של מוצרים תומכי פרטיות
חברות כמו ארנסט אנד יאנג (EY) משקיעות רבות בפיתוח מוצרים תומכי פרטיות עבור האקו סיסטם של אית׳ריום. המוצר החדש שלהם, Nightfall הוא דוגמה טובה לכך שאכן ביום מן הימים כל היזמים ישתמשו
בבלוקצ׳יין לצורך עסקאות עם נוחות מספקת של פרטיות.

בשנת 2020 נראה יותר פרויקטים של ידע-אפס (ZK) דוגמת Qed-it ופרוייקטים של מחשוב רב-צדדי (MPC) מתברגים אט אט למרחב הבלוקצ׳יין. באשר לפרויקטים של Chainlink, Orcals כנראה תמשיך ליצור שיתופי פעולה חדשים ואינטגרציות למוצרים חדשים.  

9. שיתופי פעולה בין פרוטוקולי בלוקצ'יין
אמנם ההבדלים בין פרוטוקולי הבלוקצ׳יין העיקריים כיום, דוגמת Quorum, Besu, Fabric ו- Corda  עדיין נותרו משמעותיים, אך יחד עם זאת קיים דיאלוג פתוח לשיתוף פעולה ולמחקר כיצד נכסים ברשתות שונות יכולים להתקיים יחד.

בשנת 2019 כבר היינו עדים לפיתוח הבלוקצ׳יין רב- ענן, כך שאל תתפלאו לראות פיילוטים מוצלחים חוצי בלוקצ'יין כבר בשנה הקרובה.

ביטס אוף גולד תוכל לנהל חשבון בבנק לאומי

10. רגולציה נוסח ויומינג
מדינת ויומינג בארה״ב כבר הניחה את היסודות למערכת יחסים בין נכסים דיגיטליים ומשטר רגולטורי ידידותי לבנקאות דיגיטלית. באמצעות חלוקת הנכסים הדיגיטליים לשלוש קטגוריות נפרדות, ויומינג מסבירה את ההבדלים בין מטבעות וירטואליים לניירות ערך דיגיטליים, כאשר כולם נחשבים לרכוש אישי שאינו מוחשי. קולורדו, אריזונה וניו-מקסיקו כבר בוחנות כיוונים דומים ונראה שמדינות נוספות יצטרפו גם הן.

לסיכום, השנה הקרובה עתידה להיות מלאה בהתפתחויות בסקטורים רבים בתחום ונראה ששיעור השימוש, המדדים והאימוץ של טכנלוגיית הבלוקצ׳יין והמטבעות הדיגיטליים ממשיך לעלות. 2020 מבטיחה להיות שנה מעניינת שלא נאמר מכריעה, ולנו רק נשאר לעקוב אחר המתפתח.

לקריאת המקור לחצו כאן.

מומלץ עבורך

חדשות, כתבות ועדכוני קריפטו

בחינם אצלך במייל!​

מצטרפים >> ונשארים מעודכנים

עשרת התחזיות לעולם הקריפטו בשנת 2020 - Bits of Gold - Blog

סיימנו

הצטרפת לכל העדכונים

עשרת התחזיות לעולם הקריפטו בשנת 2020 - Bits of Gold - Blog
דילוג לתוכן