מטבעות ללא גבולות

קריאה של 4 דקות

תרומות, סנקציות, תשלומים - למטבעות הדיגיטליים יש תפקיד מרכזי במלחמה בין רוסיה לאוקראינה

פלישת רוסיה לאוקראינה לפני מספר שבועות סימנה את תחילתה של מלחמה הרסנית ששלחה מיליוני פליטים אל מחוץ לגבולות אוקראינה והובילה לסנקציות נרחבות על רוסיה. אך בשונה מרוב המלחמות שהכרנו עד היום, הפעם המטבעות הדיגיטליים זוכים להרבה מאוד תשומת לב.

״זו לא רק מלחמה נגד המשטר הריכוזי, זו הלידה של הבלוקצ'יין כעמוד השדרה של הביטחון העולמי״

סביבה של חוסר וודאות ואינפלציה

המלחמה הנוכחית מולידה חששות וחוסר ודאות כלכלית, והשפעתה מורגשת היטב בכלכלה העולמית. אחד הביטויים המובהקים לחששות המשקיעים מפני השלכות המלחמה הוא נהירתם אל הזהב.

מצב זה מזכיר את הזינוק במחירי הזהב בשנת 2020, כאשר חוסר הוודאות הכלכלי בכל העולם והחששות מאינפלציה בעקבות מגפת הקורונה הובילו משקיעים רבים לחפש אפיקי השקעה נוספים כדי לגוון את השקעותיהם. זו כנראה הייתה גם אחת הסיבות לעלייה הדרמטית בשעריהם של מטבעות דיגיטליים רבים בשנתיים האחרונות.

לביטקוין, בשונה ממטבעות פיאט או מניות, יש מכסה סופית ומוגדרת מראש (21 מיליון). אי אפשר לשחוק את ערך המטבעות באמצעות ייצור מטבעות נוספים, מה שהופך אותם לאחת מאפשרויות הגיוון כאשר מבקשים להתגונן מפני אינפלציה.

האם בתקופה הקרובה נראה את המטבעות הדיגיטליים מזנקים בדומה לזהב כמו בשנת 2020? הסביבה והתנאים כאמור דומים בהיבטים רבים.

מערכת פיננסית מבוזרת ללא תלות גיאוגרפית

בעקבות המלחמה נוצר זרם של פליטים, ומיליונים כבר עזבו את אוקראינה בחיפושם אחר מחסה מפני ההפצצות הרוסיות. במצב הנוכחי, האפשרות להשתמש בארנקי חומרה ונייר ולשאת את הארנק פיזית כאשר נעים בין מדינות, מאפשרת לאנשים העוזבים את בתיהם וארצם במהלך המלחמה (משני צידי המתרס), לקחת איתם חלק מהונם. 

האלטרנטיבה הזו הופכת חשובה במיוחד כאשר לא ניתן למשוך כסף מכספומטים, לבצע עסקאות בכרטיסי אשראי או לעשות העברות בנקאיות, אם עקב סנקציות ואם עקב סגירת מוסדות פיננסיים בשל ההפצצות. האידיאולוגיה העומדת מאחורי הבלוקצ'יין, שבסיסה ברצון להתנתק מהמערכת הפיננסית הממוסדת ולאפשר מערכת פיננסית מבוזרת, בהחלט עומדת למבחן בימים אלה.

למטבעות הדיגיטליים עשוי גם להיות תפקיד חשוב בסביבה של שינויים מהירים כמו אלה שאנו חווים בימים אלה. לדוגמה, בעקבות הסנקציות של מדינות המערב על רוסיה, נחסמה הגישה של בנקים רוסיים למערכת ה-SWIFT הבינלאומית להעברת כספים ולרשתות החברות פייפאל, ויזה ומאסטרקארד. כתוצאה מכך, אלפי תיירים רוסים ברחבי העולם נתקעו בן לילה בלי אמצעי תשלום.

בתגובה למצב שנוצר, בתאילנד פרסמו גורמי תיירות כי הם בוחנים אפשרויות תשלום נוספות עבור התיירים הרוסים, ביניהן תשלום במטבעות דיגיטליים.

ביטקוין

תרומות בקריפטו מכל העולם

כשחלק מהשירותים הפיננסיים המסורתיים אינם זמינים, או נתונים לסנקציות מצד חברות ומדינות, המטבעות הדיגיטליים אכן יכולים לשמש חלופה להעברת כספים ולתשלום. אמנם ההערכות כי רבים מאזרחי אוקראינה ורוסיה יבקשו להמיר את המטבע המקומי למטבעות דיגיטליים לא התממשו בינתיים, אך תרומות רבות במטבעות דיגיטליים זורמות מכל העולם כדי לתמוך באוקראינה.

ממשלת אוקראינה אף הקימה אתר ייעודי לגיוס תרומות במטבעות דיגיטליים, בשיתוף עם זירות מסחר, פלטפורמות וחברות קריפטו. על פי האתר, שהוקם על ידי המשרד לטרנספורמציה דיגיטלית של אוקראינה, נתרמו עד כה מטבעות דיגיטליים בשווי של למעלה מ-50 מיליון דולר. לדברי מייק קובניאן, מייסד זירת המסחר KUNA ונשיא אגודת הבלוקצ'יין של אוקראינה המצוטט באתר, "זו לא רק מלחמה נגד המשטר הריכוזי, זו הלידה של הבלוקצ'יין כעמוד השדרה של הביטחון העולמי".

לסחור ולהעביר מטבעות קריפטו באופן בטוח

ההתגייסות המהירה של קהילות הקריפטו לתמוך באוקראינה מרשימה. אך יחד עם הנדיבות והסולידריות, כמו תמיד חשוב לוודא שההעברות והמסחר במטבעות הדיגיטליים מתבצעים במקום אמין, מוכר ומפוקח. לישראלים מומלץ במיוחד לסחור דרך החברות המפוקחות ברגולציה הישראלית, שהן בעלות רישיון ומוכרות על ידי משרד האוצר ורשות שוק ההון.  

להתייעצות עם הצוות שלנו בכל שאלה מוזמנים ליצור קשר כאן!

מומלץ עבורך

חדשות, כתבות ועדכוני קריפטו

בחינם אצלך במייל!​

מצטרפים >> ונשארים מעודכנים

מטבעות ללא גבולות - Bits of Gold - Blog

סיימנו

הצטרפת לכל העדכונים

מטבעות ללא גבולות - Bits of Gold - Blog
דילוג לתוכן