NFT: איך לייצר ולמכור בעצמכם

קריאה של 5 דקות

פחות מסובך ממה שחשבתם, ולא נחלתם של טכנולוגים בלבד - המדריך המלא ליצירה ומכירה של NFT's - המונח שמסעיר את הרשת.

אחרי שמייק וינקלמן, או ביפל בשמו המקצועי עשה לאחרונה היסטוריה כשמכר יצירה דיגיטלית מקורית שלו בסכום עתק של 69.3 מיליון דולר, המושג NFT לא מפסיק להכות גלים, ולא רק בתחום האומנות אלא גם בתחום הטכנולוגיה, התרבות, הכספים, וגם מי שלא מגיע מאחד התחומים האמורים, כנראה כבר שמע על כך.

לטובת מי שטרם נתקל בתופעה המדוברת, NFT's (או בשמם המלא Non-Fungible Tokens) הם אסימונים ייחודיים המהווים ייצוג דיגיטלי לחפצים או יצירות מכל הסוגים (דיגיטליים או מוחשים), המכילים מידע שמוכיח את המקוריות שלהם ואת הבעלות עליהם. זה יכול להיות תמונה, שיר, חלקיק של סרטון וידאו, או אפילו קלף נדיר - כל מה שהיוצר שלהם רוצה.

בכתבה הקודמת בנושא סקרנו לעומק מה זה בכלל NFT's, למה דווקא עכשיו הם הופיעו או שבו לחיינו, איך הטכנולוגיה הזו בכלל עובדת, ומה העלויות של כל הסיפור. 

מסתבר, שלא רק אמנים פופולריים החלו ליצור ולמכור קבצי NFT's ברשת, אלא גם אנשים פרטיים, ואם חשבתם שמדובר בפרוצדורה מורכבת לביצוע או בנחלתם של אנשים טכנולוגים בלבד, תחשבו שוב, המדריך הבא יעשה לכם סדר. 

NFT: איך לייצר ולמכור בעצמכם

1. בוחרים רשת בלוקצ'יין ומורידים ארנק דיגיטלי מתאים

לפני שמתחילים, עליכם להחליט באיזו רשת בלוקצ׳יין תרצו להנפיק את ה- NFT's שלכם. קיימות מגוון רשתות בהן תוכלו לעשות זאת, אולם רשת הבלוקצ׳יין של אית׳ריום נחשבת לפופולרית ביותר כיום לשם כך, לכן נשתמש בה לצורך הדוגמה.

הצעד הבא הוא להחזיק בארנק דיגיטלי תואם לרשת שבחרתם.

גם כאן יש המון סוגים של ארנקים רלוונטים בהם תוכלו להשתמש, תוכלו לבחור כל אחד כל עוד הוא ארנק תומך ERC-721.

ארנק MetaMask וארנק Trust wallet נחשבים ארנקים אמינים ונוחים לשימוש עבור תפעול NFT's.

וכמו כל דבר בעולם הקריפטו - האבטחה כאן קריטית. אחרי שהורדתם ארנק דיגיטלי מתאים, בחרו סיסמה לכניסה לארנק, רצוי שתהיה אחת מורכבת.

את 24 המילים המשמשות גיבוי לשחזור הארנק - כתבו ושימרו במקום מוסתר, שאינו מחובר לאינטרנט.

2. בוחרים פלטפורמת מסחר ומחברים אליה את הארנק

כדי להפוך את היצירה שלכם ל- NFT's, עליכם ״לשים״ אותה בפלטפורמה ייעודית. השוק מוצף בגלריות וזירות מסחר כאלה, העיקריות שבהן הן OpenSea ו-Rarible שנחשבות טובות ואמינות. 

לאחר שבחרתם את הפלטפורמה המתאימה, חברו אותה לארנק שפתחתם.

לחצו על כפתור ״Connect wallet״ שיופיע בפלטפורמת המסחר ובחרו את סוג הארנק בו אתם משתמשים.

בעזרת אפליקציית הארנק סרקו את קוד ה- QR שמופיע בפלטפורמה וחברו ביניהם, או בצעו את החיבור בכל דרך אחרת בהתאם לפלטפורמת המסחר שבחרתם.

שימו לב, רב הפלטפורמות שתמצאו ידרשו מכם תשלום “Gas Fee”, שזוהי בעצם עלות הפעולה ברשת האית’ריום.

במקרים אלו, תצטרכו לקנות מעט מטבעות אית׳ריום כדי לכסות את העלות (100$ - 50$ אמורים להספיק).

בחלק מהארנקים תוכלו לרכוש מטבעות אית׳ריום ישירות דרך הארנק, או באמצעות חלפנים מוכרים, כמו ביטס אוף גולד המאפשרת קנייה פשוטה של מטבעות אית׳ריום החל מ-750 ש״ח.

קיימות גם פלטפורמות שנכון לעכשיו השימוש בהן חינמי לגמרי.

3. מגדירים את עמוד מכירת היצירה ומאמתים דרך הארנק

לאחר שחיבור הארנק לפלטפורמת המסחר הושלם, כעת עליכם ליצור את עמוד המכירה של ה- NFT's שלכם. לחצו על ״Create״ בפלטפורמת המסחר שבחרתם והכניסו מידע רלוונטי על היצירה - שם היצירה, התיאור שלה, תאריך, שם האומן וכמובן תצוגת פריוויו שלה. בהמשך, בחרו את הפרטים הטכניים - האם תרצו לקבוע מראש את מחיר היצירה? להציע אותה למכירה פומבית? להנות מתמלוגים של מכירות נוספות? הכל אפשרי. 

לאחר שסיימתם למלא את כל הפרטים הנדרשים, אשרו את יצירת הפריט שלכם, גם דרך אפליקציית הארנק, והיצירה שלכם מוכנה למכירה. בהצלחה!

יתכן והטכנולוגיה העומדת בבסיס ה- NFT's מסמלת עידן חדש, בו הבלוקצ׳יין משמש מטרה פרקטית. בשונה מהשימוש במטבעות דיגיטליים כמו ביטקוין ואיתריום, שעוד יקח זמן עד שיוכלו לשמש כמטבעות גלובליים באופן רשמי, מוסדר, ובעיקר פרקטי - נראה שה- NFT's מספקים ערך אמיתי נוכחי, וכבר הבשילו כדי לשרת את המטרה אליה נועדו.

מומלץ עבורך

חדשות, כתבות ועדכוני קריפטו

בחינם אצלך במייל!​

מצטרפים >> ונשארים מעודכנים

NFT: איך לייצר ולמכור בעצמכם - Bits of Gold - Blog

סיימנו

הצטרפת לכל העדכונים

NFT: איך לייצר ולמכור בעצמכם - Bits of Gold - Blog
דילוג לתוכן