מחזוריות של 4 שנים: האם 2024 שוברת את המעגל המחזורי של הביטקוין?

  • ראשי
  • פוסטים
  • מחזוריות של 4 שנים: האם 2024 שוברת את המעגל המחזורי של הביטקוין?
קריאה של 4 דקות
Getting your Trinity Audio player ready...

לאחר שנתיים של ׳חורף קריפטו׳, שער הביטקוין הראה לאחרונה שינוי יוצא דופן ובתחילת 2024 אף שבר את שיא כל הזמנים עם חציית רף ה-$73,000. לא רק השער הגיע לשיאים במרץ 2024, אלא גם היקף המשתמשים והמשקיעים במטבע.

העלייה המשמעותית בהתעניינות המשקיעים ובשער הביטקוין עשויה להיות קשורה לאירוע החצייה המתקרב ולכניסתן לשוק של קרנות סל חדשות העוקבות אחר שער הביטקוין. מעניין לשים לב שהעלייה הנוכחית מתיישבת היטב גם עם מגמת המחזוריות שהציג המטבע ב-15 השנים האחרונות. 

למרות התנודתיות הרבה שלו, הביטקוין מציג בעקביות מחזוריות ייחודית של כארבע שנים, כלומר היסטורית, כל ארבע שנים בצמוד ל'אירוע החצייה׳, ניתן לראות שינוי במחיר המטבע, ויתכן שלמחזוריות הזו יש קשר גם לצמיחה במספר המשתמשים בשוק הביטקוין לאחרונה.

מהו מחזור ארבע השנים של הביטקוין?

בלב כל מחזור של ארבע שנים נמצא אירוע החצייה - פעולה מובנית בתוך קוד הביטקוין, ש'חותכת' את התגמול לכורי הביטקוין בחצי כל 210,000 בלוקים, כלומר כל ארבע שנים בערך. הפחתה זו בתגמול משפיעה על ההיצע החדש של ביטקוין שנכנס לשוק, ומבחינה היסטורית, היא משפיעה על תנודתיות בשער. 

מחזוריות של 4 שנים: האם 2024 שוברת את המעגל המחזורי של הביטקוין? - Bits of Gold - Blog

מחזור טיפוסי של ארבע שנים מורכב ממספר שלבים, וניתן לזהות דפוס כללי שחזר על עצמו לאורך ההיסטוריה. אבל ייתכנו כמובן שינויים משמעותיים בין מחזור למחזור, כשגורמים רבים נוספים עשויים להשפיע על מחיר הביטקוין, כמו אירועים נוספים בעולם הקריפטו, התפתחויות טכנולוגיות, רגולציה, ועוד. שלבי המחזורים בעבר כללו בדרך כלל:

  • שלב טרום חצייה:
    מתאפיין לרוב בציפייה ודריכות לקראת אירוע החצייה, ועלייה הדרגתית בביקוש לביטקוין כתוצאה משינוי מתקרב בהיצע.
  • שוק של קונים:
    לאחר אירוע החצייה, הביקוש עולה על ההיצע עקב 'אפקט המחסור' והתזכורת שמספר מטבעות הביטקוין מוגבל. יש ציפייה לעליית מחירים, ואמון השוק גבוה. באירועי החצייה בעבר שווי המטבע עלה, הציפייה והמודעות לביטקוין גברה, והדבר גרם לתנודתיות ושינוי בשער המטבע.
  • תקופת מחירי שיא:
    הביקוש לביטקוין מגיע לשיא, ייתכנו מחירים גבוהים מאוד ורמות גבוהות מאוד של תנודתיות.
  • תקופת תיקון:
    תקופת תיקון שבה עלולה להיות ירידה בשער ובביקוש לביטקוין. 
  • תקופת ביסוס:

המחיר מתייצב ברמה חדשה, נמוכה מהשיא. עם הירידה במחיר עשויה לרדת גם התנודתיות, ונכנסים יותר משקיעים לטווח ארוך.

נתונים היסטוריים מציגים דפוס זה שחוזר על עצמו לאורך ההיסטוריה של הביטקוין, אבל בשינויים קלים. בשנת 2024 לראשונה, מחיר הביטקוין זינק לשיא בתחילת מרץ, עוד לפני אירוע החצייה, הצפוי באפריל.

מחזוריות של 4 שנים: האם 2024 שוברת את המעגל המחזורי של הביטקוין? - Bits of Gold - Blog

צמיחת מספר המשתמשים

על פי נתוני חברת Bitfinex, מספר המשתמשים בביטקוין צמח מינואר 2023 ועד תחילת דצמבר 2023 ב-33%, מ-432 מיליון ל-575 מיליון איש. על פניו, עליות המחירים מושכות אל שוק הביטקוין משתמשים חדשים, ואפשר לשער כי קיים קשר בין מחזורי ארבע השנים של הביטקוין לגידול במספר המשתמשים. נתוני העבר גם הם מצביעים על עליות במספר המשתמשים סביב אירועי החצייה הקודמים, אבל חשוב לזכור כי גורמים נוספים משפיעים על צמיחת המשתמשים, ביניהם רגולציה, סיקור תקשורתי ואימוץ המטבע על ידי גופים מוסדיים וחברות גלובליות גדולות.

האם שנת 2024 מסתמנת כשנת מפנה לביטקוין?

נדמה שכניסת קרנות סל חדשות עוקבות ביטקוין (ETF) כבר הביאה לעלייה דרמטית בשער הביטקוין בחצי השנה האחרונה, ואף לשער שיא חדש. מעניין לראות האם המחזוריות המוכרת מאירועי חציה קודמים תתממש גם הפעם ותביא לעליית מחירים משמעותית אפילו יותר? האם התחזיות המנבאות גידול במספר המשתמשים ב-2024 עד כמעט מיליארד אכן יתממשו? חשוב לזכור ששוק מטבעות הקריפטו מאופיין בתנודתיות גבוההי ותרחישים רבים אפשריים, אך לאור העבר, אנחנו פשוט סקרנים...

הישארו מעודכנים


התכנים המעניינים ביותר מעולם הקריפטו אצלך במייל

מומלץ עבורך

חדשות, כתבות ועדכוני קריפטו

בחינם אצלך במייל!​

מצטרפים >> ונשארים מעודכנים

מחזוריות של 4 שנים: האם 2024 שוברת את המעגל המחזורי של הביטקוין? - Bits of Gold - Blog

סיימנו

הצטרפת לכל העדכונים

מחזוריות של 4 שנים: האם 2024 שוברת את המעגל המחזורי של הביטקוין? - Bits of Gold - Blog
דילוג לתוכן