בית המשפט העליון בצ׳ילה דחה את העתירה של פלטפורמת המסחר הדיגיטלית Orionx

  • ראשי
  • פוסטים
  • בית המשפט העליון בצ׳ילה דחה את העתירה של פלטפורמת המסחר הדיגיטלית Orionx
קריאה של 4 דקות

בית המשפט העליון בצ׳ילה דחה את העתירה של פלטפורמת המסחר הדיגיטלית Orionx, מה שאומר שחשבון הבנק של החברה ב- BancoEstado שנמצא בבעלות המדינה, יישאר סגור.

מוקדם יותר השנה, בסכסוך מתמשך בין הבנקים לסוחרים מטבעות דיגיטליים בצ'ילה, פסק לבסוף בית המשפט העליון לטובת אחד הסוחרים. חמישה בנקים גדולים אחרים הגיבו גם הם לתביעות שהוגשו נגדם בבית המשפט.

בתביעה שהגישה פלטפורמת המסחר הדיגיטלית Orionx נגד הבנק Banco Estado בעקבות סגירת חשבונה, פסקה הערכאה הרביעית של בית המשפט העליון בסנטיאגו לטובת Orionx, כך על-פי דיווחי התקשורת המקומית. 

הידיעה בדבר הפסיקה, המורה לבנק הממשלתי היחיד בצי'לה לפתוח מחדש את חשבון הפיקדון של החברה, התפרסמה לאחרונה. בית המשפט קבע כי פעולת הבנק "שרירותית ובלתי חוקית והיא מהווה הפרה של הזכות המוגנת בסעיף 1 מס' 2 של 'החוקה הפוליטית של הרפובליקה', הזכות לשוויון בפני החוק", כך ציטט את הפסיקה העיתון הצ'יליאני La Tercera.

 

בית המשפט העליון בצ׳ילה דחה את העתירה של פלטפורמת המסחר הדיגיטלית Orionx

בסגירת החשבון של פלטפורמת המסחר, מונע הבנק מפלטפורמת המסחר Orionx "לפתח פעילות, אשר אף כי אינה מוסדרת, אין בכך כדי למנוע מהבנק לאמץ אמצעי אבטחה מחמירים פחות, כגון פיתוח תוכניות אפקטיביות למעקב ובקרה על החשבון, לפני שהוא סוגר אותו באופן מוחלט", ציטט אתר החדשות Emol את פסיקת בית המשפט. 

האתר הרחיב: המסמך מתייחס להפרות חוזה ולאי היכולת של Banco Estado לקבוע כי Orionx מעורבת בהלבנת כספים באמצעות המטבעות שבהם היא סוחרת.

אף כי בית המשפט הכיר בסיכונים הכרוכים בעסקאות המתבצעות במטבעות דיגיטליים, הוא נימק את עמדתו לפיה עסקים העושים בהם שימוש "כצורות חדשות של השקעה ותשלום... אינם בהכרח מזוהים עם ביצוע מעשים פליליים". כמו כן, מספר תביעות משפטיות הוגשו גם נגד הבנקים הגדולים במדינה בבית הדין להגנה על תחרות חופשית (ה-TDLC).

Orionx תבעה בחודש שעבר שישה בנקים גדולים על שימוש לרעה בכוחם לפגיעה בעסקי התשלומים הדיגיטליים שלה. קודם לכן, הגישה פלטפורמת מסחר דיגיטלית אחרת בשם Buda.com תביעה נגד עשרה בנקים בגין סגירת חשבונות העו"ש שלה ושל פלטפורמת מסחר מקומית נוספת בשם Cryptomkt. בית הדין להגבלים עסקיים הורה בסופו של דבר לשלושה בנקים, ביניהם גם Banco Estado, לפתוח מחדש את חשבונות העו"ש של פלטפורמות המסחר בעוד התביעה עדיין תלויה ועומדת.

איפה אפשר לקנות ביטקוין >>

אתר החדשות Diario Financiero  דיווח כי חמישה בנקים הגיבו לתביעה המשפטית המתנהלת נגדם בבית הדין להגנה על תחרות חופשית. מדובר על בנק סנטנדר (Santander), בנקו דה צ'ילה, בנקו דה קרדיטו א-אינוורסיונס (Bci), סקוטיאבנק ובנקו איטאו. פלטפורמות המסחר טוענות שהבנקים עשו שימוש לרעה בכוחם כאשר סגרו את חשבונותיהן או סירבו לפתוח חשבונות בנק עבור חברות הסוחרות במטבעות דיגיטליים. הסנטנדר ציין בתגובתו כי "השימוש בחשבון עו"ש אינו חיוני עבור הסוחרים במטבעות דיגיטליים".

בנקו דה צ'ילה טען כי: סגירת חשבונות העו"ש של Cryptomkt לא נובעת מהסכנה הכרוכה לכאורה בפעילות שמבצעת התובעת או משום שפעילות זו אינה מוסדרת על-ידי רשויות הממשל, אלא.. עקב היעדר מידע מוחשי שיאפשר לבנקו דה צ'ילה לפתח ולבצע בדיקת נאותות בכל הנוגע להלבנת כספים, בדיקה הנדרשת לצורך הצדקת העסקאות המבוצעות בחשבונות העו"ש.

בנק Bci הכחיש כל שימוש לרעה בעמדתו הדומיננטית, וציין כי היה מתקשה לעשות זאת הואיל ועל-פי המידע הזמין לציבור שוק המטבעות הדיגיטליים "הוא למעשה שוק מבוזר עם מספר גדול של שחקנים".

מומלץ עבורך

חדשות, כתבות ועדכוני קריפטו

בחינם אצלך במייל!​

מצטרפים >> ונשארים מעודכנים

בית המשפט העליון בצ׳ילה דחה את העתירה של פלטפורמת המסחר הדיגיטלית Orionx - Bits of Gold - Blog

סיימנו

הצטרפת לכל העדכונים

בית המשפט העליון בצ׳ילה דחה את העתירה של פלטפורמת המסחר הדיגיטלית Orionx - Bits of Gold - Blog
דילוג לתוכן