ארגון ה-FATF שוקל לעדכן סטנדרטים למניעת הלבנת הון בתחום המטבעות הדיגיטליים

  • ראשי
  • פוסטים
  • ארגון ה-FATF שוקל לעדכן סטנדרטים למניעת הלבנת הון בתחום המטבעות הדיגיטליים
קריאה של 4 דקות

ה- FATA, ארגון בינלאומי מוביל המתווה מדיניות בכל הנוגע למניעת הלבנת הון ומימון טרור בעולם פרסם את הליך הבחינה ליישום סטנדרטים בתחום המטבעות הדיגיטליים.

ה- FATF הינו ארגון בינלאומי מוביל המתווה מדיניות בכל הנוגע למניעת הלבנת הון ומימון טרור בעולם. ב-24/7/18 פרסם הארגון דו"ח תקופתי שהגיש לפורום מדינות ה-G20, אשר סוקר את הפעולות העיקריות בהן עסק הארגון לאחרונה, ואת התחומים בהם הוא צפוי להתמקד בתקופה הקרובה. בין הנושאים הדומיננטים בדו"ח נמצא תהליך הבחינה שמבצע ה-FATF בכל הנוגע ליישום סטנדרטים למניעת הלבנת הון ומימון טרור בתחום המטבעות הווירטואליים והנכסים הקריפטוגרפיים.

בדו"ח נכתב כי ה-FATF מכיר בעובדה שהסטנדרטים הקיימים שלו אינם מתייחסים באופן מפורש למטבעות וירטואליים, דבר היוצר  חוסר ודאות בנוגע להיקף החובות למניעת הלבנת הון ומימון טרור בתחומי פעילות אלה. עפ"י נתוני הדו"ח, האווירה הרגולטורית הגלובלית ביחס לפיקוח על מטבעות וירטואליים משתנה במהירות, וגורם זה – לצד היכולת הגבוהה לנייד במטבעות וירטואליים ונכסים קריפטוגרפיים – יוצר סיכון להיווצרותו של "פער רגולטורי" בין מדינות שונות בכל הנוגע לפיקוח על התחום, ולהעברת נכסים וירטואליים למדינות וטריטוריות שאין בהן אסדרה ופיקוח על מטבעות וירטואליים.

לאור זאת, ה-FATF בוחן אם ישנו צורך לעדכן את מסמך 40 המלצות של הארגון, באופן שיביא לידי ביטוי את ההיבטים הטכניים של מטבעות וירטואליים ונכסים קריפטוגרפיים, ויוביל להטמעתה של גישה אחידה לפיקוח על נותני שירותים במטבעות וירטואליים. על רקע זה, ה-FATF בוחן את הסיכונים הגלומים במוצרים ושירותים שונים בתחום זה, לרבות כרטיסי Pre-Paid הקשורים למטבעות וירטואליים, "כספומטים" המאפשרים קניית ביטקוין, וכן מסלולים המשמשים חברות לגיוס כספים כנגד הנפקת מטבעות וירטואליים (ICOs).

ארגון ה-FATF שוקל לעדכן סטנדרטים למניעת הלבנת הון בתחום המטבעות הדיגיטליים - Bits of Gold - Blog

עקבו אחרינו

היו הראשונים לקבל את הפוסטים שלנו ישירות לתיבת המייל שלכם

בנוסף, ה-FATF מיפה את הגישות הרגולטוריות השונות לאסדרה של מטבעות וירטואליים ונכסים קריפטוגרפיים בקרב מדינות ה-G20 ומדינות נוספות (סעיף 10 לדו"ח). כך, לצד מדינות כמו סין והודו, שאוסרות באופן גורף על הנפקה או סחר במטבעות וירטואליים, ישנן מדינות בעולם המערבי המחילות תקנות קיימות או חדשות למניעת הלבנת הון ומימון טרור על נותני שירותים במטבעות וירטואליים (דוגמת אוסטרליה, צרפת, גרמניה, ארה"ב, יפן ושוויץ).

בנוסף, ישנן מדינות שאינן מקיימות אסדרה ספציפית של מטבעות וירטואליים, אך מקיימות משטר דיווח רחב על פעולות חשודות שכולל גם פעולות במטבעות וירטואליים ונכסים קריפטוגרפיים (כגון ארגנטינה ודרום אפריקה).

ארגון ה-FATF עתיד למסור עדכון נוסף לפורום ה-G20 בו תינתן הבהרה בנוגע ליישום הסטנדרטים של הארגון על נותני שירותים במטבעות וירטואליים, לרבות בהיבטים של הליכי הכרת הלקוח, העברות כספים, פיקוח ואכיפה.

לאחרונה מדינת ישראל עברה ביקורת מקיפה של ע״י נציגי הארגון שהגיעו ארצה. נציגי הארגון נפגשו עם גורמים שונים מהתחום החל מראש רשות איסור הלבנת הון, גורמים רגולטוריים, גופים פיננסיים ועד קציני ציות בבנקים עצמם במטרה ללמוד כיצד מנוהל הסיכון בארץ. כפי הנראה, ברגע שהארגון יקבע סטנדרטים בנוגע למסחר במטבעות וירטואליים- הם יאומצו על ידי מדינות רבות בעולם ויהפכו למחייבות, כמובן גם בישראל.

מתוך- http://www.amnet.co.il/

מומלץ עבורך

חדשות, כתבות ועדכוני קריפטו

בחינם אצלך במייל!​

מצטרפים >> ונשארים מעודכנים

ארגון ה-FATF שוקל לעדכן סטנדרטים למניעת הלבנת הון בתחום המטבעות הדיגיטליים - Bits of Gold - Blog

סיימנו

הצטרפת לכל העדכונים

ארגון ה-FATF שוקל לעדכן סטנדרטים למניעת הלבנת הון בתחום המטבעות הדיגיטליים - Bits of Gold - Blog
דילוג לתוכן