שנת 2018- שיא חדש לפעילות הגלובלית של ICO

קריאה של 4 דקות

השוק הגלובלי להנפקת מטבעות ואסימונים דיגיטליים (ICO) זינק השנה באופן דרמטי, כך נמסר בדו״ח חדש של PwC Strategy & Crypto Valley Association. בדו״ח מצויין כי כבר בחמשת החודשים הראשונים של שנת 2018 גויסו באמצעות ICO כ-13.7 מיליארד דולר כאשר הפעילות העיקרית נצפתה בסינגפור, שוויץ וארה״ב ועלייה משמעותית בפעילות בהונג קונג ובריטניה.

נפילות השערים של המטבעות הדיגיטליים במחצית הראשונה של שנת 2018 לא עצרו את זרם ההשקעות האדיר ששטף את השוק ואת הפעילות סביב ICO. מדובר בנתון משמעותי שכן הגיוסים בחודשים אלו כמעט הכפילו את אלו של שנת 2017 כולה בה גויסו בסה״כ כ-7 מיליארד דולר. יתרה מזאת, בין השנים 2013-2017 גויסו באמצעות ICO רק כ-7.4 מיליארד דולר, רובם הגדול בשנת 2017, מה שמדגיש את הקפיצה הגדולה אף יותר.

ההצלחה הגדולה של שנת 2018 כבר מונעת ע״י קומץ עסקאות גדולות המקפיצות מעלה את ממוצע הגיוס עבור חודשים אלו כאשר כמעט מחצית מהסכום הגיע משני גיוסים מאסיביים. הראשון, של פלטפורמת המסרים המידיים ״טלגרם״ שגייסה 1.7 מיליארד דולר באמצעות מכירת אסימון ה- Gram והשני של חברת ״Block.One" שגייסה לא פחות מ- 4 מיליארד דולר ע״י מכירת אסימון ה-EOS.

הד״ח מראה כי גיוס כספים באמצעות ICO מהווה אלטרנטיבה מוצלחת לגיוס המונים עבור חברות. החברות מעריכות, כי פרדיגמה חדשה למימון המשלבת בתוכה ICO יחד עם הון-סיכון מסורתי והון פרטי, עשויה להיות העתיד עבור מיזמים המחפשים לגייס כסף רב במהירות.

שנת 2018- שיא חדש לפעילות הגלובלית של ICO
מתוך: PwC Strategy & Crypto Valley Association
שנת 2018- שיא חדש לפעילות הגלובלית של  ICO - Bits of Gold - Blog

עקבו אחרינו

היו הראשונים לקבל את הפוסטים שלנו ישירות לתיבת המייל שלכם

אך כל אלו לא משנים את העובדה שישנם אתגרים רבים בדרך. מדובר בתחום בסיכון גבוה, וכראיה לכך חוסר האיזון הבולט הנמצא בין השחקנים הגדולים לאלו הקטנים בשוק. למעשה, נראה כי רק שליש מה- ICO מסתיימים בהצלחה עקב עיכובים, אובדן מומנטום וסיבות נוספות. גם לרגולציה יש משקל רב מבין האתגרים הקיימים, שכן חוסר במבנה קבוע וסדור לתהליך הגיוס ב- ICO כמו גם חוסר המודעות של חברות כיצד לפעול בהתאם למבנה משתנה זה, מוביל את הרגולטורים להנפיק אזהרות ולעיתים אף לסגור את ההנפקות כליל.

אם נבחן את המדיניות הגלובלית לנושא, ניתן לראות קשת רחבה של גישות. מצד אחד, ישנן מדינות המקלות על החברות המגייסות לבסס עצמן במדינה ומתכוונות לאפשר להן לבצע את ההנפקה תחת פיקוח רגולטורי כמו אסטוניה וגיבלרטר. מהצד השני, ישנן מדינות כמו סין וקוריאה הדרומית שהחליטו לאסור את התופעה ולהוציאה  מחוץ לחוק.

אך על אף הגישות השונות ישנו דבר אחד בטוח, שנת 2018 תהיה השנה בה הן הממשלות והן הרגולטורים יצטרכו לקבל החלטות פרקטיות בדבר הסדרת השימוש במטבעות ואסימונים דיגיטליים. ייתכן והתפתחותה והתעצבותה של רגולציה בתחום יחד עם יציאתם של שחקנים לא לגיטימיים מהמשחק יובילו לדעיכה מסויימת בשוק. אך מצד שני, היא תגרום לחברות לעשות את ההתאמות הנדרשות למבנה והחוק במטרה להשאר לגיטימיות.

מקור: ג׳יימס טופלין.

קרדיט לאתר: Business Insider Intelligence

מומלץ עבורך

חדשות, כתבות ועדכוני קריפטו

בחינם אצלך במייל!​

מצטרפים >> ונשארים מעודכנים

שנת 2018- שיא חדש לפעילות הגלובלית של  ICO - Bits of Gold - Blog

סיימנו

הצטרפת לכל העדכונים

שנת 2018- שיא חדש לפעילות הגלובלית של  ICO - Bits of Gold - Blog
דילוג לתוכן