יפן תופסת תאוצה בתחום הקריפטו

קריאה של 4 דקות

מדיי פעם בפעם, מגיעה מהפכה טכנולוגית המספקת כמעט לכל מדינה בעולם את ההזדמנות למגרש משחקים שוויוני. ברגע שהטריגר סופק, נוצרת ההזדמנות לקפיצה קדימה ומימושה תלוי אך ורק במדינה, לא משנה אם היא גדולה או קטנה. הזדמנות ייחודית שכזו עלתה לאחרונה בתחום הקריפטוגרפיה, מטבעות מבוזרים, וכל מדינה יכולה לבחור בגישה ידידותית למטבעות דיגיטליים והתקרבות לעולם הקריפטוגרפיה והבלוקצ'יין.

יפן תופסת תאוצה בתחום הקריפטו
ראש ממשלת יפן, שינצו אבה

בניגוד למדינות כמו ארה"ב, אירופה וקנדה, נדמה היה כי דווקא מדינות כמו הודו, סין ורוסיה יהיו הראשונות לעלות על הגל הקריפטוגרפי ולהוביל במערכה. בפועל, קרה בדיוק ההפך ומדינות אלו היו הכל מלבד ידידותיות לתחום. מי שהפתיעה בגדול וזינקה על ההזדמנות שנוצרה היא יפן, שבאפריל 2017 פרסמה סדרה של חוקים בתחום ואפשרה לחברות למסחר במטבעות דיגיטליים להירשם במשרד הממשלתי שאחראי על הפיקוח על שירותים פיננסיים (FSA), והייתה הראשונה להקים מערכת לאומית להסדרה ובקרה על המסחר. כיום פועלות ביפן כבר 16 חברות בעלות רישיון ולפחות 100 חברות נוספות ממתינות להירשם כחוק.

הכל התחיל בפברואר 2014, כאשר בוצעה הפריצה לבורסת הקריפטו Mt.Gox ונגנבו קרוב לחצי מיליארד דולר. יפן יכלה לבחור בין שתי אפשרויות – גניזה מוחלטת של הביטקוין מאדמתה, או אסדרת התחום. ממשלת יפן שהשכילה להבין שהביטקוין כאן כדי להישאר, בנתה לאורך השנים מנגנונים ממשלתיים כדי לפקח על התחום. כיום, החוק ביפן מגדיר בדיוק מה זה ביטקוין ומה זה טוקן, מהו ICO, כיצד פועל המיסוי, כיצד חברות יכולות להירשם, ואפילו ישנם צווים מיוחדים שמגדירים כיצד חברות צריכות לאבטח את ההון העצמי שלהן ושל לקוחותיהן, כיצד לבצע הגנות סייבר וכיצד לזהות לקוחות.

העניין המרכזי שנוצר הוא סביב המרה מהמטבע המסורתי לקריפטו וחזרה, וכאן יפן בהחלט יכולה להוביל ולכבוש את המקום הראשון. אחת האופציות העומדות בפניה היא להציע לבנקים קיימים רישיונות שיבוט במטרה לאפשר להן להתמודד עם נכסים קריפטוגרפים ועם המטבע היפני (ין) בלבד. בצורה זו, כל מי שירצה להצטרף למשחק ולקפוץ על ההזדמנות שנוצרה יצטרך לרכוש את המטבע היפני, מה שיגדיל משמעותית את ההמרות למטבע המקומי ויצור נזילות גבוהה ועושי שוק מסביב לעולם. היות והבנקים הללו יתעסקו אך ורק במטבע היפני, רגולציה אמריקאית או אירופאית לא תוכל להשבית אותם בשום דרך.

יפן תופסת תאוצה בתחום הקריפטו - Bits of Gold - Blog

עקבו אחרינו

היו הראשונים לקבל את הפוסטים שלנו ישירות לתיבת המייל שלכם

ארה"ב, שמחזיקה את אחד המטבעות החזקים בעולם - הדולר, משחקת את תפקיד הבריון במערכה. וכאשר יגיע הרגע לדחוף, היא כנראה תשתמש בכוחה הרב להטיל סנקציות פיננסיות ומסחריות בכל הנוגע למטבע הדולר. בדיוק במקום הזה, יכולה יפן לבצע קפיצת מדרגה עצומה ולהציע מטבעות יציבים מבוססי המטבע היפני ובכך לזקוף לזכותה תפקיד מרכזי בעולם הקריפטוגרפי. השאלה היא, האם היא תבחר לעשות זאת.

מומלץ עבורך

חדשות, כתבות ועדכוני קריפטו

בחינם אצלך במייל!​

מצטרפים >> ונשארים מעודכנים

יפן תופסת תאוצה בתחום הקריפטו - Bits of Gold - Blog

סיימנו

הצטרפת לכל העדכונים

יפן תופסת תאוצה בתחום הקריפטו - Bits of Gold - Blog
דילוג לתוכן