POW

קריאה של 2 דקות

שם רישמי- POW- Proof Of Work

בקצרה- POW הינו אלוגריתם המשוייך לקונספט בתהליך הכרייה של מטבעות דיגיטליים ומהווה דרך מוכחת לאבטחת הבלוקצ׳יין דרך חישוב ועיבוד זמן באמצעות מחשב. POW הוא בעצם מערכת המתריעה על ניצול לרעה של משאבי המחשב/ כוח המיחשוב כגון שליחת הודעות דואר זבל או הפעלת "התקפות של מניעת שירות" (DOS).

וקצת יותר מזה- הקונספט אומץ לתחום הפיננסי ע"י האל פיני בשנת 2004 בהתבסס על הרעיון של שימוש חוזר ב-POW . לאחר הצגתו של הביטקוין ב- 2009 הוא הפך למשתמש העיקרי הראשון בקנה מידה עולמי לרעיון של פיני. פיני היה גם הראשון שקיבל את עיסקת האינטרנט הראשונה. תצורות שונות של POW מהוות כיום חלק גם ממערך מטבעות דיגיטליים נוספים.

ההסבר להלן מתמקד במונח POW ברשת ביטקוין. ביטקוין הינו מטבע דיגיטלי הנתמך ע"י יומן ציבורי הידוע בכינויו - בלוקצ׳יין. היומן מכיל רישומים של כל העיסקאות הנעשות ומסדר אותן ברצף של בלוקים כך ששום משתמש לא יכול לנצל את נכסיו (מטבעות) יותר מפעם אחת. כדי למנוע הונאה מסוג זה היומן הוא ציבורי.

הדרך שבה המשתמשים מגלים הונאה בפועל היא עי "האשים" (HASHES) שהם בעצם רצף ארוך של מספרים המתפקדים כ- POW.  כל שינוי ולו הקטן ביותר במידע המקורי לא יתקבל ויעצר. תפקידו של ההאש הוא רק לבדוק את המידע המעובד ולראות אם הוא תואם למידע המקורי.

עיבוד ההאש עבור עיסקאות ביטקוין הינו פשוט עבור מחשב מודרני, לכן, כדי להפוך את התהליך לעבודה של ממש רשת הביטקוין מעמידה מספר "קשיים". קשיים אלו מתבטאים ב"משיכת זמן" התהליך. עד שבלוק חדש ניכרה ומתווסף לבלוקציין ע"י האש מאומת עוברות עשר דקות.

POW מקשה בצורה משמעותית על שינוי כל אספקט שהוא בבלוקציין כיון שכל שינוי קטן יבטל את תהליך הכריה של הבלוקים הקשורים אליו. כמו כן יהיה קשה מאוד על משתמש או מספר משתמשים לבצע מיניפולציה של כוח המיחשוב כיון שהמיכשור והאנרגיה (חשמל) הנדרשים לכך עצומים ויקרים.

מומלץ עבורך

חדשות, כתבות ועדכוני קריפטו

בחינם אצלך במייל!​

מצטרפים >> ונשארים מעודכנים

POW - Bits of Gold - Blog

סיימנו

הצטרפת לכל העדכונים

POW - Bits of Gold - Blog
דילוג לתוכן