חציית בלוק ביטקוין

קריאה של 5 דקות

אירוע חציית הבלוק הוא אירוע היסטורי ומשמעותי עבור קהילת הביטקוין שמתרחש בממוצע כל 4 שנים.

החצייה הקרובה צפויה להתרחש עוד קצת יותר משבוע, ב- 12 במאי 2020. מה יקרה בפועל?

הגמול לכורים יחתך בחצי ויקטן מ- 12.5 מטבעות ל- 6.25 מטבעות, מה שיאט את קצב כניסת המטבעות לשוק ויהפוך את המטבעות לנדירים יותר משהיו לפני החצייה. בואו נבין קצת מעבר.

מהי חציית בלוק?

ממציא הביטקוין סאטושי נאקמוטו תכנן את רשת הבלוקצ'יין כך שכמות הביטקוין תהיה מוגבלת ל- 21 מיליון מטבעות בלבד, מה שמונע את האפשרות שהמטבע יסבול מתופעת אינפלציה. חציית בלוק הוא תהליך בו הקצב בו נוצרים מטבעות חדשים נחתך בחצי.

איך זה קורה?

בכל 210,000 בלוקים (בממוצע כל 4 שנים) הגמול לכורים עבור הוספת בלוקים חדשים לשרשרת הבלוקים יורד בחצי, מה שמאט את קצב כניסת המטבעות לשוק והופך את המטבעות לנדירים יותר משהיו לפני החצייה.

בחצייה הקרובה יקטן הגמול לכורים מ- 12.5 מטבעות ל- 6.25 מטבעות בלבד.

כמה חציות היו עד היום? 

כשביטקוין נוצר, הגמול לכורים על יצירת בלוק חדש עמד על 50 מטבעות.

נשמע הרבה, אך זכרו שבאותה תקופה הרשת היתה בתחילת דרכה ונדרש תמריץ ראוי לכורים עבור עבודתם. היות וזו היתה החצייה הראשונה, היא היתה גם המשמעותית ביותר שכן היא צמצמה את קצב ייצור המטבעות בחצי מהכמות ההתחלתית.

מאז היו שני אירועי חצייה, הראשון ב- 28 לנובמבר 2012 כאשר ירד הגמול ל- 25 מטבעות, והשני ארבע שנים מאוחר יותר, ב- 9 ביולי 2016 כאשר ירד הגמול ל-12 מטבעות. 

עתידו של הביטקוין

מה יקרה למחיר הביטקוין סביב החצייה?

גורמים רבים משפיעים על מחיר הביטקוין, ואיש לא יכול לספק תחזית מדוייקת מה יקרה.

אירוע החצייה עתיד להתרחש בצל משבר הקורונה העולמי והמשבר הכלכלי החריף שהוא גרר אחריו מה שהופך את התחזית למחיר למורכבת אפילו יותר.

על רקע זה, בעוד יש שמעריכים כי מחיר המטבע יעלה בעקבות החצייה כפי שנראה בעבר, כלומר בעקבות הקיטון בקצב כניסת מטבעות חדשים לשוק, יש הטוענים כי אפקט החצייה כבר משוקלל במחיר הביטקוין כיום.

אנחנו כן יודעים, שאירוע החצייה הוא אירוע היסטורי עבור הקהילה ומהווה סיבה למסיבה ולדיונים וצפוי למשוך אליו הרבה תשומת לב ועניין, מה שיכול להוביל לעלייה במחיר המטבע.

אך יותר מכך, ככל שהיצע הביטקוין יקטן, הוא יהפוך לנדיר יותר עבור המשתמשים וזה טריגר משמעותי הרבה יותר.

ההיסטוריה מלמדת אותנו שאירועי חצייה מובילים לעלייה בשער המטבע, גם אם בשיעור נמוך.

כחודש לפני החצייה הקודמת ב- 2016, מחיר הביטקוין זינק מ- $576 ל- $650 בעת החצייה עצמה. ולמרות התנודתיות המשמעותית באותה תקופה, מחיר המטבע המשיך לעלות באותה השנה.

גם באירוע החצייה הראשון ב- 2012 עלה שער המטבע מ- $11 בחודש שקדם לחצייה ל- $12 באירוע עצמו, וגם הפעם השער המשיך לעלות בשנה העוקבת.

אבל תופעה מעניינת נוספת הקשורה למחיר המטבע מתרחשת דווקא בתקופה שלפני החצייה.

מהחשש להחמצה (FOMO), סוחרים רבים מתחילים או מגבירים את השקעתם במטבע ובכך מעלים את הביקוש, ומכאן גם את המחיר.

ואכן, ובהמשך לירידה החדה במחיר המטבע באמצע מרץ בה צנח הביטקוין בכ- 30% והגיע לשווי של $4,500, בימים האחרונים נראתה עלייה משמעותית במחיר המטבע עד לכ- $9,500, כאמור ייתכן ויש קשר בין הדברים. החצייה הקרובה מעוררת בשוק ציפיות להמשך המגמה החיובית.

כמה חציות עוד צפויות?

ישנן עוד 30 חציות בלוק שעתידות להתרחש, בממוצע אחת לארבע שנים. בתום אלו, כ- 21 מיליון מטבעות ביטקוין ימצאו בשוק ולא יווצרו עוד מטבעות חדשים.

אל דאגה, זה לא צפוי לקרות בזמן הקרוב ולפי הערכות, החצייה האחרונה תתרחש בשנת 2140.

נכסים קריפטוגרפים הם כאן כדי להישאר

ומה לגבי הכורים?

עם כל חצייה, כריית הביטקוין הופכת להיות פחות ופחות אטרקטיבית עבור הכורים. מצד אחד, הגמול הולך וקטן, ומצד שני, אימות הבלוקים (החידה המתמטית שהכורים פותרים) הופכת להיות קשה יותר לביצוע ומצריכה כח חישובי כבד יותר.

אם בעבר כל אדם יכל לקחת חלק בפעולת הכרייה באמצעות חיבור לחשמל, היום זה כבר מסובך הרבה יותר.

כיום רב הכרייה מתבצעת ע״י חברות ענק שמשקיעות כח חישובי וחשמל בהיקפים עצומים, ואנשים פרטיים או חברות קטנות שלא יכולים להתחרות, נדחקים הצידה.

בשנת 2140 כשיכרה מטבע הביטקוין האחרון, הכורים אמנם יפסיקו לקבל גמול, אבל הם כן ימשיכו לקבל עמלה על טרנזקציות שנעשות על גבי הרשת כתמריץ לאימות עסקאות.

לרכישת ביטקוין בישראל>>

ספירה לאחור עד החצייה ופרטים נוספים מעניינים נמצאים כאן>>

מומלץ עבורך

חדשות, כתבות ועדכוני קריפטו

בחינם אצלך במייל!​

מצטרפים >> ונשארים מעודכנים

חציית בלוק ביטקוין - Bits of Gold - Blog

סיימנו

הצטרפת לכל העדכונים

חציית בלוק ביטקוין - Bits of Gold - Blog
דילוג לתוכן