Cardano / ADA

קריאה של 2 דקות

שם רישמי- Cardano/ ADA

תרגום חופשי לעברית- קרדנו

בקצרה- קרדנו הינו בלוקצ'יין הדור השלישי, הראשון מסוגו בעולם, המבוסס על Peer-Reviewed. הנכס/ מטבע דיגיטלי של פלטפורמה זו ידוע גם בכינויו כ- ADA.

וקצת יותר מזה- הקרן ללא מטרות רווח האחראית על מטבע קרדנו גייסה רשת של אנשי אקדמיה ומדענים, (להבדיל ממתכנתים בשאר הפרויקטים של רוב המטבעות הדיגיטליים), מאוניברסיטאות שונות, כולל אוניברסיטת אדינבורו והמכון הטכנולוגי של טוקיו , כדי לסקור את הפרוטוקולים שלהם לפני שהם משוחררים ומושקים. זהו "דור שלישי" של מטבעות דיגיטליים ופלטפורמת חוזים חכמים הטוענת לשיפור בעיות בקנה מידה של ביטקוין, מטבע מהדור הראשון, ואיתריום, מטבע הדור השני.

הקרדנו מתחלק ל 2 שכבות: שכבת CSL - Cardano Settlement Layer - המשמשת ליישום טרנזקציות עבור השכבה השניה ושכבת ADA - השיכבה של המטבע הדיגיטלי של קרדנו: ADA. הנפקת הטוקן הראשונית גייסה 62 מיליון דולר ממשקיעים וכרגע נעשה שימוש ב- 26 מיליארד מטבעות (מתוך 45 מיליארד).

ליבה של פלטפורמת קרדנו הוא ה- Ouroboros, אלגוריתם המשתמש בפרוטוקול Proof of Stake לכריית מטבעות. פרוטוקול זה הותאם במיוחד במטרה להוריד את צריכת האנרגיה בזמן הכרייה ואת זמן יצירת המטבעות החדשים. השימוש בדור השלישי של אלגוריתם ה- Ouroboros והתהליך המורכב של הפלטפורמה גרם לה להיתפס כיציבה ובטוחה יותר.

המערכת עדיין נמצאת בפיתוח ודגש רב מושקע בפיתוח יכולות גבוהות עם התמודדות בגידול בביקוש, יכולת לעבוד מול מחרוזות בלוקים אחרות ואיזון בין הצרכים הרגולטוריים לצרכי הקהל הפוטנציאלי שכולל לא רק את המתעניינים בתחום הקריפטוגרפיה.

למפתחי המטבע יש מספר תוכניות עתידיות שהקהילה מצפה לראות כיצד יתפתחו כגון סחר ב- ADA דרך אפליקציה מותאמת אנדרואיד או iOS, או הנפקת כרטיס אשראי בעל יכולת ביצוע המרה אוטומטית למטבע מקומי בצורה בטוחה. למעשה, כבר היום מתנהל ניסוי ראשוני הכולל כספומטים בהן אפשר למשוך ADA ברחבי יפן.

קישורים רלוונטיים:

מומלץ עבורך

חדשות, כתבות ועדכוני קריפטו

בחינם אצלך במייל!​

מצטרפים >> ונשארים מעודכנים

Cardano / ADA - Bits of Gold - Blog

סיימנו

הצטרפת לכל העדכונים

Cardano / ADA - Bits of Gold - Blog
דילוג לתוכן