Dash

קריאה של 2 דקות

שם רישמי- Dash

תרגום חופשי לעברית- דאש, כסף דיגיטלי

בקצרה- הדאש הינו מטבע קריפטוגרפי P2P הבנוי על יסודותיו של הביטקוין ומתמקד בשמירה על פרטיות המשתמש וקיצור זמן תהליך ביצוע העיסקה. הדאש נחשב גם כמטבע הדיגיטלי הראשון הכולל מערכת בלוקצ'יין מבוזרת.

וקצת יותר מזה- מטבע הדאש הושק ב- 2014 ע"י המייסדים איבן דופילד ודניאל דיאז, ונודע אז בשמו המקורי Xcoin ששונה לאחר מכן ל- Darkcoin. המטבע מתמקד באבטחת פרטיות המשתמש ושמירה על האנונימיות שלו ומבוסס על עבודתו של סאטושי נקאמוטו, מייסד ביטקוין.

ב- 2015 לאחר ביצוע מיזלוג (FORK) של ביטקוין, מוצב המטבע מחדש וקיבל את שמו הנוכחי- דאש. המיזלוג נועד היה לטפל בבעיות שונות מנקודת מבטם של המשתמשים כך שבסופו של דבר נוצר מטבע חלופי כביכול לביטקוין. לימים ביצעו המייסדים התאמה לייעודו ומיקודו של המטבע וכיום מטרתו היא להוות מתווך (MEDIUM) לעסקאות יום-יומיות, כלומר להוות מטבע דיגיטלי שאפשר "לבזבז" בכל מקום.

המתחרים העיקריים השואפים להידמות אליו לתפקיד ה״מתווך״ הם ביטקוין ולייטקוין. ההבדל העיקרי בין ביטקוין לדאש נמצא באלגוריתם לכריית המטבעות. כמו כן, ניתן למצוא הבדל במערכת המטפלת בעסקאות כאשר זו של דאש מהירה יותר.

מטבע הדאש יכול לבצע 2 סוגי העברות: העברות פרטיות שאינן ניתנות למעקב (מוגבל ל- 1,000 מטבעות) והעברות מיידיות המהירות יותר בכ- 1.5 שניות ועמלתם גבוהה יותר. אך אחד היתרונות של הדאש, להבדיל מרוב המטבעות הטוענים לכתר המהירות היא העובדה שהוא מבצע נעילה של הטרנזקציות ברגע שהן מתרחשות.

ב- 2017 קפץ מחירו במעל 8000%. באפריל של אותה השנה נסחר ב- 71.62$ עם שווי שוק של 519.6 מליון דולר. כיום הדאש מהווה את אחד מהמטבעות המעניינים ביותר ורבים מצפים לראות כיצד הוא יתפתח בהמשך. סה"כ יהיו מוצעים 18 מיליון מטבעות דאש והצפי לכניסה מלאה של כלל המטבעות הינו שנת 2300.

מומלץ עבורך

חדשות, כתבות ועדכוני קריפטו

בחינם אצלך במייל!​

מצטרפים >> ונשארים מעודכנים

Dash - Bits of Gold - Blog

סיימנו

הצטרפת לכל העדכונים

Dash - Bits of Gold - Blog
דילוג לתוכן