FORK

קריאה של 2 דקות

השם הרשמי- FORK

תרגום חופשי לעברית- מיזלוג/ פיצול

בקצרה- בתחום הנדסת תוכנה "פרויקט FORK" משמעו לקיחת העתק קוד מקור ע"י המפתחים, מתוך "חבילת תוכנה (Software package) ופיתוח עצמאי של שינויים בקוד היוצרים יחידת תוכנה שונה ונפרדת מהמקור. התוכנה החדשה הינה "ענף", פיצול מהמקור.

פיצולים אלה יכולים להעשות בשני אופנים: תיכנון מונחה מראש ע"י צוות המפתחים הראשוני של הפרויקט ויוזמה של מפתחים אשר אינם מרוצים מאלמנט בפרויקט קיים.

וקצת יותר מזה- בתחום המטבעות הדיגיטליים, המונח FORK מסמל פיצול של מטבע לתתי מטבע וחלוקתם לבעלי המטבעות המקוריים/ שלמים הנוצרים בעת שינויי חוק בפרוטוקול הבלוקצ’יין. ישנם 2 סוגים עיקריים של מיזלוג- מיזלוג קשיח (HARDFORK) ומיזלוג רך (SOFTFORK).

מיזלוג קשיח - שינוי חוק בפרוטוקול. מייצג הסתעפות קבועה מהגרסה הנוכחית של הבלוקצ'יין כאשר אין אינטראקציה כלל או הכרה בבלוקצ'יין המקורי. מיזלוג קשיח זה מייצג הסתעפות קבועה סופית. זהו שינוי משמעותי ויצירת בלוקצ'יין ללא תאימות בסחר (עסקאות) לגרסה הישנה ולהיפך. פעולות שימשיכו לרוץ על הגרסה הישנה של התוכנה יזהו את הפעולות החדשות כ "Invalid" כלומר שאינן תקפות. כדי לכרות בלוקים חדשים ברשת החדשה כל ההסתעפויות ברשת חייבות יהיו לבצע שדרוג לחוקים החדשים.

מיזלוג רך - להבדיל ממיזלוג קשיח, מיזלוג רך מאפשר תאימות למערך הישן במובן שהפרוטוקולים הישנים יוכלו להיות מזוהים על ידי הפיצולים החדשים. אין צורך לבצע שדרוג מלא. אולם, כרייה של המערכת הישנה לא תוכר על ידי המערכת החדשה.

מיזלוגים ימשיכו להיות קיימים ולהוות חלק חשוב ביותר בהתפתחות עולם מטבעות הקריפטו - זהו מהלך הכרחי לאקוסיסטם של עולם זה וצורך קיומי להמשכו. מיזלוג מאפשר למערך הדיגיטלי הקיים גמישות ועדכון פרוטוקולים לפי הצורך ומאפשר לרעיונות הטובים ביותר לנצח בראיה לטווח הרחוק.

עוד בנושא

מומלץ עבורך

חדשות, כתבות ועדכוני קריפטו

בחינם אצלך במייל!​

מצטרפים >> ונשארים מעודכנים

FORK - Bits of Gold - Blog

סיימנו

הצטרפת לכל העדכונים

FORK - Bits of Gold - Blog
דילוג לתוכן