החידושים שהופכים את המסחר בביטקוין ואת'ריום לפשוט ונגיש לכולם

  • ראשי
  • פוסטים
  • החידושים שהופכים את המסחר בביטקוין ואת'ריום לפשוט ונגיש לכולם
קריאה של 6 דקות

אם חשבתם שקנייה ומכירה של מטבעות דיגיטליים הם תהליכים מסובכים ששמורים ל"גיקים" או הייטקיסטים בלבד, יש לנו חדשות טובות בשבילכם

היום כל אחד וכל אחת יכולים לקנות ולמכור ביטקוין, אית'ר ומטבעות דיגיטליים נוספים בקלות, ממש כמו כל מוצר אחר שקונים אונליין. נכון, זה לא תמיד היה ככה, ולאורך השנים אופן השימוש בביטקוין עבר טרנספורמציה משמעותית, אבל היום, עולם המטבעות הדיגיטליים הפך נגיש וזמין בלי קשר לגיל, מקום מגורים, השכלה, מגדר או תחום עיסוק. איך זה עבד פעם וכמה זה פשוט היום - הכל במאמר שלפניכם.

איך סחרו בביטקוין בתחילת הדרך ולמה זה לא התאים לכל אחד?

רבים מהמתעניינים היום במטבעות הקריפטו אומרים לעצמם: "חבל שלא קניתי ביטקוין ב-2010". אבל האמת היא, שכלל לא הייתה אז אפשרות נגישה לציבור הרחב לקנות מטבעות דיגיטליים. מי שרצה אז לקנות ביטקוין, כשרק החל להיסחר ב-2010, היה צריך להיפגש פיזית עם המוכר, לחבר מחשב למחשב ולהעביר קובץ דומה ל-PDF בין שני המחשבים.

זה אולי נשמע פשוט, אבל קניית ביטקוין היתה כרוכה בלא מעט סיכון. מי שרצה לקנות ביטקוין חיפש מוכרים דרך פורומים אינטרנטיים וקבע איתם פגישה פיזית. וכמקובל אז בפורומים באינטרנט, לא באמת ידעת מי מסתתר מאחורי הכינוי בפורום, ואת מי תפגוש בפועל. כמו כן, לא כל קונה הבין לעומק האם העברת המטבעות אכן בוצעה בהצלחה, מה בדיוק העבירו לו, והאם הקובץ תקין  - או שסתם עבדו עליו.

גם האפשרויות לשמור על המטבעות הדיגיטליים היו מצומצמות בהרבה. היצע הארנקים היה מוגבל, לא היה ברור למשתמשים כמה מאובטח ואמין כל אחד מסוגי הארנקים, ובאופן כללי היה מעט מידע זמין על הפתרונות המיטביים להחזיק את המטבעות ולשמור עליהם באופן בטוח.

חשוב לזכור שגם מי שהצליח לקנות מטבעות דיגיטליים באותה תקופה, לא בהכרח התעשר מאז. חלק מהאנשים שהחזיקו ביטקוין בתחילת הדרך לא המשיכו להחזיק בו עד עליות הערך המשמעותיות של השנים האחרונות. הדוגמה המפורסמת ביותר לכך היא העסקה הראשונה המתועדת אי פעם שהתבצעה בביטקוין: ב-22 במאי 2010 בחור בשם לאזלו היינץ שילם 10,000 ביטקוין בתמורה ל... שני מגשי פיצה! ערכו של הביטקוין החל לעלות באופן משמעותי יותר רק כחודשיים לאחר מכן, ביולי 2010.

החידושים שהופכים את המסחר בביטקוין ואת'ריום לפשוט ונגיש לכולם - Bits of Gold - Blog

היום: קל לקנות, למכור ולהעביר מטבעות קריפטו

המסחר במטבעות דיגיטליים התפתח והשתכלל מאוד מאז תחילת השימוש במטבע. קמו חברות כרייה, בורסות וחלפנויות מקוונות, כספומטים פיזיים לקניה ומכירה של ביטקוין ועוד מוצרים ושירותים משלימים רבים בעולם המטבעות הדיגיטליים. היום כל אחד יכול למצוא את מקומו בכלכלה החדשה והמבוזרת, בין אם מדובר בפנסיונרית שאוהבת לנהל את ההשקעות שלה בעצמה ובין אם מדובר בטכנופוב מושבע.

היום ניתן לבצע את הקנייה באתרים מאובטחים ובמספר שלבים פשוטים, כמו כל קניית מוצר אחר באינטרנט. ניתן לשלם במגוון דרכים ומטבעות, באמצעות העברה בנקאית, כרטיס אשראי או מזומן, וכמובן לבחור את כמות המטבעות (ספויילר: לא חייבים לקנות ביטקוין שלם! אפשר גם לקנות חלקי מטבע). מרבית האתרים מציעים גם שירות לקוחות נוח וזמין, כך שלכל שאלה ניתן לקבל תשובה במהירות ובקלות.

גם מכירת מטבעות והעברת התמורה לחשבון הבנק נוחה יותר היום לעומת העבר הלא רחוק. כאשר פעולות הקנייה והמכירה מתבצעות דרך חברות ישראליות הפועלות תחת הרגולציה המקומית, הבנקים יכולים להתחקות אחר מסלול הכסף בקלות יתרה ולאשר את ההעברה.

החידושים האחרונים שמקלים על חיי הישראלים

אחד מ"כאבי הראש" של סוחרי הקריפטו עד היום היה הצורך להתנהל מול רשויות המס בכל הנוגע לדיווח ותשלום מיסים בכל מכירה של מטבעות דיגיטליים. אנחנו ב-Bits of Gold הגענו להסכמה עם רשות המיסים, על הקלה משמעותית של חלק מהעול הבירוקרטי שמטריד כיום ישראלים המעוניינים לקנות ולמכור מטבעות דיגיטליים.

ההסכמה עוסקת בשיעור המס שינוכה למי שסוחר ומוכר מטבעות דיגיטליים ב״מעגל סגור״ (ישירות מול Bits of Gold מבלי לקבל או להעביר לאחרים), וקובעת כי הוא יעמוד על 25% מהרווחים, כנהוג במס רווחי הון, והוא ינוכה ישירות על ידי החברה. המשמעות היא שלקוחות יוכלו לסחור במטבעות הדיגיטליים ללא צורך בדיווח עצמאי לרשות המיסים ותהליך המיסוי יעבוד בצורה קלה וללא פעולה נדרשת מצד הלקוח.

השינויים הבאים שצפויים להקל על משקיעי קריפטו

אמנם עבר זמן רב מאז הימים בהם היה צריך להעביר קובץ ממחשב למחשב, אך עדיין, בהשוואה למסחר בניירות ערך, נדרשים סוחרי הקריפטו לעבור יותר משוכות בקנייה ומכירה של מטבעות דיגיטליים. בנוסף לפתיחת חשבון ראשוני, קנייה ומכירה של מטבעות דיגיטליים מצריכה החזקת ארנק דיגיטלי, כאשר פעולות ההורדה והשימוש בארנק מהוות חסם טכנולוגי מרכזי המרתיע רבים מלהיכנס לתחום. הבחירה והשימוש בארנק דיגיטלי גם נוגעים ישירות לאבטחת המטבעות וכרוכים באחריות אישית רבה, שלא כל אדם מעוניין לשאת אותה על כתפיו.

אנחנו ב-Bits of Gold פועלים להקל על החסמים שעדיין מונעים מהציבור הרחב להיכנס לעולם הקריפטו, ולהפוך את המסחר לפשוט ונגיש לכל אחד. כבר היום קל, מאובטח ונוח הרבה יותר לקנות ולמכור מטבעות קריפטו מהנייד או מהמחשב בבית, ואנחנו ממשיכים לפתח עבורכם פתרונות מתקדמים שיהפכו את המסחר במטבעות הדיגיטליים לקל ונוח בדיוק כמו המסחר בניירות הערך.

לקניית מטבעות ביטקוין ואית׳ריום בצורה קלה ומאובטחת - לחצו כאן

מומלץ עבורך

חדשות, כתבות ועדכוני קריפטו

בחינם אצלך במייל!​

מצטרפים >> ונשארים מעודכנים

החידושים שהופכים את המסחר בביטקוין ואת'ריום לפשוט ונגיש לכולם - Bits of Gold - Blog

סיימנו

הצטרפת לכל העדכונים

החידושים שהופכים את המסחר בביטקוין ואת'ריום לפשוט ונגיש לכולם - Bits of Gold - Blog
דילוג לתוכן