Ethereumֿ/ ETH - אתריום

קריאה של 3 דקות

שם רשמי- Ethereum

תרגום חופשי לעברית- איתריום

בקצרה- איתריום הינו Altcoin שהחל ממאי 2018 נחשב למטבע הדיגיטלי השני בגודלו אחריי הביטקוין. המטבע מתבסס על פלטפורמת מחשוב מבוזרת, מערכת הפעלה "פתוחה" (Open Source) כלומר מושתתת על פלטפורמת קוד פתוח, ציבורי. מטבע האיתריום או האיתר כפי שנוהגים לכנותו, הינו מטבע דיגיטלי אשר הבלוקצ'יין שלו מתבסס על פלטפורמת Ethereum.

וקצת יותר מזה- איתריום היא בעצם פלטפורמת קוד פתוח מבוססת בלוקצ׳יין המאפשרת יצירה ושימוש בחוזים חכמים המקלים על סגירת עסקאות והסכמים דרך האינטרנט בצורה מבוזרת, כלומר ללא ישות מרכזית המנהלת אותם.

האתריום הוצע לראשונה בשנת 2013 ע"י ויטליק בוטרין, חוקר מטבעות דיגיטליים ומתכנת. הפיתוח מומן בגיוס המונים און-ליין מיולי באותה השנה ועד אוגוסט 2014. המערכת עלתה לאוויר ב-.2015 והציעה 11.9 מיליון מטבעות בכרייה מקדימה למשקיעים. בשנת 2016 התפצל האיתריום לשני מערכות בלוקצ'יין נפרדות: איתריום - (ETH) ו-איתריום קלאסי - (ETC) אתריום

בדומה לביטקוין, הבלוקצ’יין של אתריום מבוסס על מנגנון Proof of Work ("עיבוד מוצלח של הבלוק") אבל מושתת על  גרסה אלגוריתמית שונה. ההבדל הוא שבביטקוין נעשה שימוש בעיקר ב- CPU (כוח מחשוב/ כוח עיבוד נתונים) ובאתריום משתמשים הכורים בעיקר ב-GPU (יחידת עיבוד הגרפיקה של המחשב). בנוסף קיים ערך מרכזי של אתריום לעומת הביטקוין והוא יכולתו לטפל בחוזים מתוחכמים ולהתמודד עם כמות גדולה יותר של נתונים.

רשת האתריום התפתחה והפכה לפלטפורמה העיקרית ליצירת אפליקציות בלוקצ'יין. נכון לספטמבר 2017, האיתריום, הפך למטבע הווירטואלי השני בשימושו בעולם אחרי הביטקוין עם שווי שוק של כ-30 מיליארד דולרים. האתריום היה הצלחה מסחררת ובשנת 2017 עלה ערכו ב-13,000 אחוזים.

במרץ 2017 הוכרזה הקמתה של ברית איתריום Enterprise Ethereum Alliance -EEA על ידי 30 יזמים מתחום שונים: סטארטאפי בלוקצ׳יין, חברות מחקר וחברות המשתייכות לפורצ'אן 500. כבר במאי באותה שנה מנה  ארגון ללא מטרות רווח זה כ- 116 יזמים.

מומלץ עבורך

חדשות, כתבות ועדכוני קריפטו

בחינם אצלך במייל!​

מצטרפים >> ונשארים מעודכנים

Ethereumֿ/ ETH - אתריום - Bits of Gold - Blog

סיימנו

הצטרפת לכל העדכונים

Ethereumֿ/ ETH - אתריום - Bits of Gold - Blog
דילוג לתוכן