מטבע הקריפטו של טלגרם

קריאה של 5 דקות

"טלגרם" הינה אפליקציית מסרים מידית ומוצפנת המשמשת למעלה מ- 180 מיליון משתמשים ברחבי העולם וממשיכה לגדול בקצה מהיר מדי חודש. לאפליקציה מאפיינים ייחודיים כמו אי תלות במכשיר סלולרי, שיחות סודיות ונעולות, שימוש בבוטים, שליחת קבצים גדולים ויצירת קבוצות משתמשים ענקיות.

מטבע הקריפטו של טלגרם
מנכ״ל טלגרם, פבל דורוב

על אף שמטבע הביטקוין ומטבע האיתריום צברו תאוצה וביססו עצמם כזהב דיגיטלי, נראה כי טכנולוגיית הבלוקצ'יין פיספסה במידה מסוימת את יכולתה לשפר את חייו של האדם הממוצע. הטכנולוגיה אמנם נתמכת בהתלהבות ע"י מעריציה, אך נתפסת כמסובכת ומורכבת לשימוש. כתוצאה מכך ולמרות הפוטנציאל המהפכני שטמון בטכנולוגיה, אף מטבע קריפטוגרפי או פלטפורמה מבוזרת לא הצליחו להגיע לזרם המרכזי ופתרונות ריכוזיים עדיין ממשיכים לשלוט בשוק.

בכדי להתגבר על כך, החליטה טלגרם בניצוחו של המנכ"ל פבל דורוב ליצור מערכת נתונם שתאפשר אימוץ נרחב של משתמשים ברחבי העולם. מדובר בממשק נוח ויעיל שיאפשר לאדם הממוצע לרכוש ולמכור בקלות, מהירות וגמישות שיאפשרו לעבד מיליוני טרנזקציות לשנייה.

מטבע הקריפטו של טלגרם

רשת ה-Telegram Open Network) TON) תספק דרך קלה וחלקה לעולם הקריפטוגרפי. טלגרם לא תשמש רק כדוגמה ספציפית לכך אלא תייצר אפשרויות נוספות ונפחים ייחודיים על הפלטפורמה שימנפו את המערכת הכלכלית שהיא יוצרת. אבני הדרך להקמת הרשת כללו את בחינת המערכת, בדיקה ואבטחת ביקורת של TON, שחרור גרסה יציבה והשקת ארנק טלגרם, יצירת סביבה כלכלית מבוססת TON בטלגרם והשקתם של "טון שירותים", "טון אחסון, ו-"טון פרוקסי".

בין נקודות המפתח של הרשת ניתן לראות שימוש מדרגי וגמיש ברשת הבלוקצ'יין; מערכת אוטומטית המאפשרת יצירת בלוקים חדשים באופן תמידי ורציף ומקנה עלויות העברה נמוכות;  העברת מידע רציף גם ברגעי עומס; הצמחת בלוקים חדשים על גבי בלוקים שגויים בכדי להימנע מ"מזלגות" מיותרים; תמיכה במספר רב של פרויקטים ע"ג הבלוקצ'יין ושימוש בפרוטוקולים הניתנים להגדרה כמו רשת TON PTP.

באמצעות הרשת קבוצות רחבות משתמשים יוכלו לגשת לערוצים ולסחור בפרסומות (ולקבל תשלום באמצעות מטבע ה-Gram כמובן) במטרה להרחיב את קהל היעד שלהם. כמו כן, בעזרת הרשת טלגרם מצפה להפוך את אפליקציית WeChat למנגנון תשלומים (סליקה) לרבים בסין כך שאופן ביצוע התשלומים עתיד להיות מהיר הרבה יותר. עם זאת, במטרה להגן מתנועות חדות של ספקולנטים ולשמור על יציבות, בשלבים הראשונים המערכת תישאר מבוזרת.

על רשת ה-TON יעבוד בעיקר מטבע ה-Gram, מטבע מבוסס בלוקצ'יין דור שלישי בעל יכולות כרייה מתקדמות הצורכות פחות אנרגיה ממטבעות אחרים. המטבע יחולק באופן הבא: 52% בידי החברה, 44% לידי הציבור וכ-4% לעובדי החברה.

מטבע הקריפטו של טלגרם

את שנת 2018 פתחה טלגרם בגיוס המונים. בסבב הראשון גויסו 850 מיליון דולר מ- 81 משקיעים ובסבב השני גויסו 850 מיליון דולר מ- 94 משקיעים ובכך הפך מטבע ה-Gram להנפקת ה-ICO הגדולה בעולם. ה-ICO מתבסס על מתכונת SAFT- Simple Agreement of Future Tokens – משמעות הדבר היא שאין חלוקת טוקנים של Gram על בסיס רשת אחרת אלא התחייבות כי בעת השקת הטוקנים על גבי המערכת המשקיע יקבל את הטוקנים מה-ICO.

עם זאת, ההשקעה הראשונית לא הוצעה לציבור הרחב אלא למשקיעים כשרים בלבד (לרוב מדובר בבעלי הון המנוסים בהשקעות), בין היתר, בהסתמך סעיף 506(c) לחוק ניירות ערך האמריקאי, אשר קובע כי ניתן להציע טוקן לא רשום למשקיעים כשרים. לאחרונה פורסם כי בתום סבב הגיוס הנוכחי בסך 1.7 מיליארד דולר, טלגרם לא מתכוונת להציע את הטוקנים לציבור הרחב, ככל הנראה מחשש לרגולציה כאמור.

מטבע הקריפטו של טלגרם - Bits of Gold - Blog

עקבו אחרינו

היו הראשונים לקבל את הפוסטים שלנו ישירות לתיבת המייל שלכם

נראה כי בסופו של יום, חברת טלגרם לקחה על עצמה את משימות חיבור עולם הבלוקצ'יין לצרכן הממוצע בשוק. לדברי מת'יו גרין, פרופסור וקריפטוגרפר מאוניברסיטת ג'ון הופקינס, לאחר בחינת ה- white paper,  טלגרם נתפסת כפרויקט בעל יכולות פיננסיות גדולות ובאפשרותה לבצע כתיבת תוכנה משביעת רצון ולמנף את הקריפטוגרפיה להצלחה גדולה.

אין לראות באמור ייעוץ השקעות.

מומלץ עבורך

חדשות, כתבות ועדכוני קריפטו

בחינם אצלך במייל!​

מצטרפים >> ונשארים מעודכנים

מטבע הקריפטו של טלגרם - Bits of Gold - Blog

סיימנו

הצטרפת לכל העדכונים

מטבע הקריפטו של טלגרם - Bits of Gold - Blog
דילוג לתוכן