Monero / XRM

קריאה של 2 דקות

שם רישמי- Monero/ XRM

תרגום חופשי לעברית- מונרו

בקצרה- Monero הוא מטבע דיגיטלי תומך קוד פתוח, המציע רמה גבוהה של אנונימיות עבור העסקאות המבוצעות דרכו. כמו הביטקוין, המונרו הינו מטבע מבוזר P2P אך בניגוד לביטקוין הוא נמצא תחת קטגוריה של "כסף דיגיטלי פרטי". הסימול של המטבע הדיגיטלי של מונרו נקרא XMR והרבים של מונרו נקראים Moneroj.

וקצת יותר מזה- המונרו הושק ב- 2014 כמיזלוג (FORK) של ביטקוין ולכן גם הוא הושתת על גבי מערכת בלוקצ'יין. הפופולריות של המטבע בעולם הקריפטו מתבססת בעיקר הודות לפיצ'רים מונחי הפרטיות/ אנונימיות שהוא מתבסס עליהם המנחים את מפתחיו לאורך כל הדרך.

הבלוקצ'יין של מונרו מוגדר כ"אטום" (מוסתר/ חסום). עובדה זו מאפשרת הסוואה ברמת אבטחה גבוהה ביותר של הטרנזקציות להסתרת זהות השולח, זהות הנמענים וסכום העיסקה על פי בחירת הצד המבצע בעיסקה. פעולה זו מתאפשרת באמצעות שימוש בטכנולוגיה הנקראת "חתימות טבעת" (Signatures).

טכנולוגיה זו מתבצעת בצורה שבה שכל טרנזקציה בין 2 צדדים נערכת ומעורבלת עם טרנזקציות רבות אחרות שנעשו ע"י צדדים אחרים כך שהמידע שמועבר משובש ומעורבב עם מידע רב אחר שאיננו קשור לעיסקה. דבר זה מקשה בצורה משמעותית וכמעט בלתי אפשרית לעקוב אחרי מקור העיסקה.

"חתימות טבעת" מסייעות ללא ספק לפופולאריות של המטבע , לא רק לאלו הרוצים לעסוק בפעילויות בלתי חוקיות בשוק המחתרתי, אלא גם עבור אנשים שפשוט רוצים לרכוש מוצרים ושירותים באינטרנט בעילום שם.

בנוסף לקונספט האנונימיות, תהליך הכרייה של מונרו מבוסס על תפיסה שוויונית - העיקרון שכל האנשים שווים וראויים לשוויון הזדמנויות. כאשר הושק מונרו, דאגו היזמים לחלק את כל המטבעות.

כיום יש למונרו כ-15.7 מיליון מטבעות, ועד 2023 צפויים להיות כ-18.4 מיליון.

מומלץ עבורך

חדשות, כתבות ועדכוני קריפטו

בחינם אצלך במייל!​

מצטרפים >> ונשארים מעודכנים

Monero / XRM - Bits of Gold - Blog

סיימנו

הצטרפת לכל העדכונים

Monero / XRM - Bits of Gold - Blog
דילוג לתוכן