רישום החברות המאושרות בתחום הקריפטו שמחזיקה רוסיה

קריאה של 3 דקות

האיגוד הרוסי למטבעות דיגיטליים ובלוקצ'יין (RACIB) יצר מסמך "White List" של חברות העוסקות בתחום הבלוקצ'יין על כל נגזרותיו, ובכלל זה כרייה, השקעה, שיווק, ניהול משפטי, הכשרה והנפקות ראשוניות (ICO) של מטבעות דיגיטליים.

על פי RACIB, מתחילת השנה איבדו ישויות משפטיות ואנשים פרטיים ברוסיה למעלה מ-270 רובל (כ-4.3 מיליון דולר) כתוצאה מהשקעות במטבעות דיגיטליים שהופצו על-ידי נוכלים וחברות שאינן כשירות או מתמצאות בתחום. האיגוד כבר החל לעקוב אחרי פרויקטים לא "כשרים" של הנפקות ICO והוא מקווה כי רישום החברות המאושרות יאפשר לשחקנים בענף למצוא שותפים אמינים בתחום.

RACIB מרחיב:

"רשימת החברות המהימנות תאפשר לרוסיה ולמשתתפות זרות לבסס את עבודתם על ארגונים מהימנים ולצמצם את הסיכון להונאות בהקמה ופיתוח של עסקים רוסים או זרים בתחום הכרייה, המסחר במטבעות דיגיטליים, טכנולוגיית בלוקצ'יין ו-ICO." האיגוד מסביר שהרישום "כולל אך ורק ארגונים שעברו בדיקה וולונטרית ואמינותם אומתה. הקריטריונים כוללים קיימות פיננסית, ניסיון ומוניטין עסקי, היעדר תביעות משפטיות, קיומם של רישוי ואישורים (במידת הצורך), [ו]אי פיגור בתשלום מיסים ועמלות".

חברות אלו הן "ארגונים מהימנים שכבר עברו את הליך הבדיקה והאימות", מדגיש RACIB. "כל ישות משפטית ברוסיה המעוניינת להיכלל ברשימה יכולה להגיש בקשה באינטרנט. בחינת המסמכים נמשכת בממוצע עשרה ימים ובשלב זה לא נערכות בדיקות על-ידי גוף חיצוני", מציין אתר האינטרנט של RABIC. אנחנו כבר עובדים על בדיקה והסמכה של ארגונים בשלושה תחומים נוספים, חושף האיגוד. הראשון הוא "הסמכת סוחרים בנכסים קריפטוגרפיים", השני, "הסמכת ספקים של ציוד כרייה" והשלישי "הסמכת חוות כרייה".

רישום החברות המאושרות בתחום הקריפטו שמחזיקה רוסיה
ולאדימיר פוטין, נשיא רוסיה

סגרת העבודה המשפטית לרגולציה של מטבעות דיגיטליים והנפקות מטבע ראשוניות ברוסיה עדיין נמצאת בשלב ההכנה. החוק "על נכסים פיננסיים דיגיטליים" עבר במאי בקריאה ראשונה בפרלמנט הרוסי. בשנה שעבר הורה פוטין על סיום ההסדרה של מטבעות דיגיטליים והנפקות מטבע ראשוניות עד חודש יולי. עם זאת, בשבוע שעבר נכתב באתר Bankir כי "הדיון בטיוטות החוק על מטבעות דיגיטליים נדחה לספטמבר".

לקניית ביטקוין בישראל לחץ כאן >>

אלינה סידורנקו, העומדת בראש קבוצת העבודה הבין-תחומית מטעם הדומה להערכת הסיכון הכרוך במחזור המטבעות הדיגיטליים, פירטה את הסיבה לעיכוב בריאיון שנתנה ל-Hash Telegraph. לדבריה, החוק הרוסי יאומץ רק לאחר ש"ה-FATF (כוח המשימה הפיננסי הבינלאומי למאבק בהלבנת הון) יפתח את הסטנדרטים הנוגעים לסיכונים הכרוכים בשימוש במטבעות דיגיטליים". ללא מדיניות ברורה של FATF, קשה לאמץ חקיקה לאומית בנושא, מסרה סידורנקו. מסמך הטיוטה של FATF היה צפוי להיבחן במושב שהתקיים ב-27-29 ביוני, "אולם בסופו של דבר נדחה לספטמבר", אמרה סידורנקו והרחיבה.

"הדומה עוסקת כעת בו זמנית במספר הצעות חוק, וקיימות גישות רבות ושונות להגדרת טוקנים ומטבעות דיגיטליים. הבנק המרכזי מאמין שלמטבעות הדיגיטליים אין כרגע מספיק משאבים כלכליים כדי לפעול באופן מלא במחזוריות כלכלית חופשית".

מומלץ עבורך

חדשות, כתבות ועדכוני קריפטו

בחינם אצלך במייל!​

מצטרפים >> ונשארים מעודכנים

רישום החברות המאושרות בתחום הקריפטו שמחזיקה רוסיה - Bits of Gold - Blog

סיימנו

הצטרפת לכל העדכונים

רישום החברות המאושרות בתחום הקריפטו שמחזיקה רוסיה - Bits of Gold - Blog
דילוג לתוכן