Dark Wallet

קריאה של 4 דקות

שם רישמי- Dark Wallet

תרגום חופשי לעברית- ארנק נסתר/חבוי

בקצרה- פלטפורמת קוד פתוח של ביטקוין המיועדת למטרה בלעדית אחת - הגנה על פרטיות המשתמש.

Dark Wallet הינו ארנק דיגיטלי המאפשר לשמור על מידע באופן חסוי/אנונימי על ידי "ערפול" העסקאות/ טרנזקציות המבוצעות אונליין. היוצרים של Dark Wallet הם קודי ווילסון ואמיר טאאקי.

וקצת יותר מזה- הגידול וההתרחבות של השימוש בביטקוין אילץ את הרגולטורים לפעול לצמצום ניכר בגידול העתידי והבלתי נמנע של הלבנת כספים ופעילויות בשוק השחור באמצעות הביטקוין.

אחד מהצעדים שנלקחו היה לדוגמא בשנת  2013 בה סגר ה- FBI את Silk Road, שוק מקוון פופולרי לסחר בסמים בלתי חוקיים באמצעות ביטקוין.

העניין הוא שהשימוש עם ביטקוין מתבסס על רמה גבוהה של שקיפות העסקאות הנערכות באמצעותו באינטרנט.

כל עסקה המבוצעת נרשמת בדרך כלל ב"יומן" דיגיטלי המכונה Blockchain.

כתוצאה מכך ניתן לראות את ההיסטוריה המלאה של כל עסקה, כולל סכומים, יתרות חשבון וניתנות למעקב לפי כתובות הביטקוין של המשתמשים.

לפיכך, המשתמשים, במיוחד משתמשי ה- Dark-web או משתמשי המחתרת הרוצים להישאר אנונימיים, בוחרים באופן ברור בפלטפורמות כמו Dark Wallet.

Dark Wallet הוא פלטפורמה מחתרתית שצריכה להיות מותקנת בדפדפן Chrome או Firefox.

לאחר השלמת שלבי ההתקנה, ייווצר ארנק דיגיטלי חדש המלווה בסיסמת גישה ייחודית. הארנק מגיע מצויד בשלושה "כיסים" - הוצאות, עסקים וחיסכון.

אין הגבלה למספר ה"כיסים" שאפשר ליצור. לכל כיס יש כתובת חסויה משלו שממנו עסקאות הביטקוין יכולות להתבצע.

Dark Wallet מציע אנונימיות ופרטיות למשתמשים בשתי דרכים: כתובות חשאיות  stealth addresses) ו- Coin Mixing (דרכים לערבוב מידע על העסקה עם פעולות של משתמשים אחרים לטובת מניעת יכולת המעקב אחר פרטי העסקה).

כתובות חשאיות: משתמש המקבל תשלום מעסקה באמצעות יישום Dark Wallet יקבל כתובת חדשה שנוצרה במיוחד עבור הפקדת הכספים.

על ידי הצפנת העסקה, אפילו המשלם לא יוכל לעצור את העיסקה או לעקוב אחר הכתובת של מקבל התשלום. והכי חשוב, התשלום מוסתר מגופים וגורמים לא רצויות שינסו לבדוק את היסטוריית העסקאות של המשתמשים.

Coin Mixing או CoinJoin: זהו מהלך "חסוי/מוסתר" שלא ניתן לעקוב אחריו המושג על ידי ערבוב או שילוב של עסקת המשתמש עם עסקה של משתמש אחר אקראי שעושה עסקה באותו הרגע.

אם המטבעות השתלבו עם מספיק משתמשי ביטקוין במערכת, מעקב אחר העסקאות ב"יומן" יהיה קשה.

לדוגמא: משתמש A רוכש ממשתמש B, C רוכש מ- D ו- E רוכש מ- F. "יומן הרישום" של העסקאות ירשום 3 עיסקאות עם מידע מדוייק. לעומתו, Dark Wallet יאחד את המידע על העיסקאות וירשום עיסקה אחת בלבד.

על ידי עירפול העסקאות שבוצעו על ידי כל הצדדים, לא ניתן יהיה לקבוע בוודאות מי שלח מה, כמה ולמי.

עירפול זה קורה גם כאשר המשתמש מעביר ביטקוין מ"כיס" ל"כיס" בארנק.

על ידי הצפנה של עסקאות מקוונות, המבקרים העלו חששות לגיטימיים בדבר הפיכת Dark Wallet לכלי זמין ושכיח עבור פעילויות לא חוקיות רבות, כולל מימון טרור, הלבנת הון, סחר בסמים ופורנוגרפיית ילדים.

אבל אפילו עסקים לגיטימיים חוששים ממעקב ופיקוח ממשלתי לא רצוי ומהאקרים ולכן  מאמינים שה- Dark Wallet יכול להיות כלי מבורך בהתמודדות עם בעיות הולכות וגוברת סביב נושא הפרטיות, חשיפת מידע רגישות נתונים ואנונימיות המשתמשים (anonymity).

מומלץ עבורך

חדשות, כתבות ועדכוני קריפטו

בחינם אצלך במייל!​

מצטרפים >> ונשארים מעודכנים

Dark Wallet - Bits of Gold - Blog

סיימנו

הצטרפת לכל העדכונים

Dark Wallet - Bits of Gold - Blog
דילוג לתוכן