Smart Contracts

קריאה של 2 דקות

שם רישמי- Smart Contracts

תרגום חופשי לעברית- חוזים חכמים

בקצרה- חוזים חכמים הינם הסכמים שאינם זקוקים לסיוע חקיקה כלשהיא כאשר ההסכם עצמו בין הקונה למוכר נרשמים ישירות כשורות קוד.

הקוד וההסכם הרשום בתוכו מתקיימים ברשת הבלוקצ'יין המבוזרת. 

חוזים חכמים מאפשרים ביצוע עיסקאות מהימנות והסכמים בין גורמים שונים, אנונימיים ללא צורך בסמכות מרכזית (מחוקקת) או מנגנון אכיפה חיצוני.

התהליך יוצר עסקאות שניתנות למעקב, שקופות מבחינת המידע ובלתי הפיכות.

וקצת יותר מזה- החוזים החכמים הוצעו לראשונה ב -1994 על ידי ניק זאבו (NICK SZABO), מדען מחשבים אמריקני שהמציא מטבע וירטואלי בשם "BIT GOLD". בשנת 1998, עשר שנים לפני המצאת הביטקוין.

למעשה, השמועה אומרת שהוא בעצם הישות המסתורית שנקראת סאטושי נאקאמוטו, הממציא/ה האלמוני/ת של מטבע הביטקוין, למרות שניק הכחיש כל קשר.

חוזים חכמים

ניק הגדיר חוזים חכמים כפרוטוקולים של עסקאות ממוחשבות המבצעים תנאי חוזים. הוא רצה להרחיב את הפונקציונליות של שיטות "העסקה האלקטרונית", כגון POV (נקודת מכירה), לתחום הדיגיטלי.

במאמרו, הציע ניק גם ביצוע חוזה לנכסים סינטטיים, כגון נגזרות פיננסיות ואג"ח. ניירות ערך חדשים אלה נוצרים על ידי שילוב של ניירות ערך (כגון אג"ח) לבין נגזרות פיננסיות (אופציות וחוזים עתידיים) במגוון רחב של דרכים.

מבנה חוזים לטווח ארוך עבור תשלומים יכולים כעת להיות מובנים בתוך חוזים סטנדרטיים הנסחרים בעלויות עסקה נמוכות, בשל ניתוח ממוחשב של מבנים מורכבים אלה.

תחזיות רבות של ניק זאבו התגשמו בהקשרים שקדמו לטכנולוגיית הבלוקצ'יין.

לדוגמה, המסחר בנגזרות פיננסיות מתבצע בעיקר באמצעות רשתות מחשבים תוך שימוש במבנה חוזי מורכב.

למידע נוסף אודות ״איך פועלים חוזי איתריום חכמים״ לחץ כאן

מומלץ עבורך

חדשות, כתבות ועדכוני קריפטו

בחינם אצלך במייל!​

מצטרפים >> ונשארים מעודכנים

Smart Contracts - Bits of Gold - Blog

סיימנו

הצטרפת לכל העדכונים

Smart Contracts - Bits of Gold - Blog
דילוג לתוכן