מה צופן העתיד למטבע האת׳ר ולרשת אתריום?

קריאה של 5 דקות

מטבע האת׳ריום או בשמו המקוצר את׳ר (Ether), הוא היום המטבע השני בשווי השוק שלו מבין המטבעות הדיגיטליים. זהו "מטבע הבית" של פלטפורמת אתריום (Ethereum), פלטפורמת בלוקצ'יין מבוזרת המבוססת על קוד פתוח.

האתריום נהגה לראשונה על ידי ויטליק בוטרין בשנת 2013, ארבע שנים לאחר הביטקוין, והושק ב-2015. ביומו הראשון נסחר האת׳ר ב-2.77$, ולאחר מכן ירד מחירו אל מתחת ל-1$ ונשאר כך במשך החודשים הבאים. ב-2016 חצה מחירו את רף ה-10$ וב-2017 החל שערו לעלות בצורה חדה יותר, והוא הפך למטבע הקריפטו השני בהיקף השימוש בו בעולם, אחרי הביטקוין.

הגורמים לעליית האתריום בשנתיים האחרונות

מאז תחילת 2020, עלה שערו של האת׳ר באלפי אחוזים. משווי שנע סביב ה-100-200$, הגיע מחירו בנובמבר 2021 לשיא של למעלה מ-4,600$. עלייה חדה זו של האת׳ר מיוחסת לשני גורמים עיקריים:

התפתחות הכלכלה המבוזרת (DeFi)

DeFi, קיצור של "כלכלה מבוזרת", הוא כינוי לכלכלה החדשה המבוססת על טכנולוגיית הבלוקצ’יין ומאפשרת ליצור "חוזים חכמים". חוזים חכמים מאפשרים לוותר על גורמי התיווך המוכרים מהכלכלה המסורתית (דוגמת הבנקים) ולהקים חוזה מסחרי ללא גורם מתווך.

מכיוון שרשת האתריום מבוססת על קוד פתוח, היא נוחה במיוחד לפיתוח יישומים חדשים במסגרת הכלכלה המבוזרת. התפתחות ה-DeFi הובילה לשימוש גובר ברשת האתריום ותרמה לעליית שערו של האת'ר.

הפופולריות של ה-NFT 

פלטפורמת האתריום מאפשרת יצירת NFTs - Non Fungible Tokens, טוקנים ייחודיים שאינם ניתנים לשכפול או חלוקה. בשל היותם ייחודיים, הם החלו לשמש לייצוג של פריטי אמנות ואספנות, אמנות דיגיטלית, פריטים בתוך משחקי מחשב, ועוד סוגים של נכסים דיגיטליים.

ב-2021 נמכרה יצירת NFT של האמן ביפל בסכום של כ-69 מיליון דולר. המכירה עוררה הדים רבים והעצימה את ההתעניינות ב-NFT, שמתבצע על גבי רשת האתריום. ההייפ סביב ה-NFT, כמו גם הפעילות הרבה במטבע האת׳ר לצורך קנייה ומכירה של NFT, חיזקו את המטבע  והיוו את אחת הסיבות לעליית שערו.

מה צופן העתיד למטבע האת׳ר ולרשת אתריום? - Bits of Gold - Blog

השינויים הצפויים באלגוריתם של רשת האתריום

כדי לאבטח פעולות בפלטפורמות הבלוקצ'יין, פותחו מנגנונים לאימות הפעולות בפלטפורמה. המנגנון המשמש את רשת הביטקוין נקרא "הוכחת עבודה" (Proof of Work- PoW), אך הוא צורך כמויות אנרגיה עצומות, שרק הולכות וגדלות ככל שיותר כורים מצטרפים לרשת.

 גם אתריום משתמש במנגנון PoW, אך על מנת להתגבר על חסרונותיו של המנגנון הוותיק, בחרו מייסדי אתריום לפתח מנגנון חדש הנקרא "הוכחת החזקה" (Proof of Stake - PoS) המאמת את הרישומים ברשת האתריום.

עם השלמת הפיתוח של המנגנון החדש, החלה פלטפורמת האתריום בתהליך שדרוג הפרוטוקול שלה לגרסה 2.0 ושינוי המנגנון מ-PoW ל-PoS. בין יתרונות ה-PoS ניתן למנות ביצוע עסקאות יעיל ומהיר יותר, יצירת חוזים חכמים ביתר קלות, וחיסכון משמעותי באנרגיה. הציפייה לשדרוג הקרוב ולמנגנון החדש תורמת גם היא להגברת העניין ברשת ובמטבע האתריום.

פרשנים צופים לאתריום עתיד ורוד

הודות לפעילות הרבה והחיובית סביב האתריום - שדרוג האלגוריתם, צמיחת שוק ה-NFT והמשך התפתחות כלכלת ה-DeFi – גם התחזיות לגביו בשנת 2022 חיוביות. היו אפילו מי שצפו שהאתריום עשוי לעבור את הביטקוין כמטבע הקריפטו היקר ביותר השנה, זאת לאור הרווחיות הגבוהה שלו בשנת 2021, אפילו בהשוואה לביטקוין. אך גם אם התחזיות הורודות ביותר לא יתממשו השנה, עדיין הפרשנים והמומחים צופים שהאתריום ימשיך לעלות.

לדברי ראול ריי, מנהל בקרן הגידור BlockTower, האתריום מנסה להניע את גלגלי הכלכלה העולמית העתידית בכללותה, ואם יצליח והדבר יצא לפועל, מדובר בפעילות גלובלית של טריליוני דולרים, גדולה בהרבה מזו של הביטקוין.

 הערכות אחרות, זהירות יותר, צופות שערך האתריום ייישאר ב-2022 סביב שערו הנוכחי או שימשיך לעלות, אך עלייה זו תהיה מתונה יותר, עקב התחרות הגבוהה מצד מטבעות דיגיטליים בולטים אחרים, ביניהם BNB, Solana, ו-cardano.

קהילת מאמינים הולכת וגדלה

שנת 2021 הוכיחה שכמו לביטקוין, גם לאתריום יש קהילת מאמינים הולכת וגדלה, וקהילת משתמשים אדוקים המפתחים שירותים ואפליקציות על גבי הפלטפורמה.

אמון המשתמשים והמפתחים הוא זה שמניע את השימוש במטבע האת׳ר ואת עליית הערך שלו. כפי שזה נראה כרגע, הסנטימנט הזה לא צפוי להשתנות בקרוב.

להתייעצות עם הצוות שלנו בכל שאלה מוזמנים ליצור קשר כאן!

מומלץ עבורך

חדשות, כתבות ועדכוני קריפטו

בחינם אצלך במייל!​

מצטרפים >> ונשארים מעודכנים

מה צופן העתיד למטבע האת׳ר ולרשת אתריום? - Bits of Gold - Blog

סיימנו

הצטרפת לכל העדכונים

מה צופן העתיד למטבע האת׳ר ולרשת אתריום? - Bits of Gold - Blog
דילוג לתוכן